همشهری آنلاین: روسای جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در مکالمه تلفنی با اظهار انزجار از پدیده تروریسم بر ضرورت همکاری‌های مشترک برای مقابله با این پدیده تاکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با حامد کرزی همتای افغانی خود با اظهار همدردی و تأسف دولت و ملت ایران نسبت به کشته‌شدن برادر رئیس‌جمهور افغانستان در حادثه تروریستی بر ضرورت مقابله مشترک با عوامل پدیده تروریسم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال امنیت و رفاه ملت افغان و هیچ ملتی نیستند، گفت: سلطه‌گران با توسل به اقدامات ناجوانمردانه به دنبال آسیب‌زدن به ملت‌های منطقه هستند و در چنین شرایطی دولت‌ها و ملت‌های منطقه باید با تقویت همکاری‌های مشترک در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین بر افزایش روزافزون روابط و همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای تهران - کابل تاکید کرد.

حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با قدردانی از اظهار همدردی دولت و ملت ایران تصریح کرد: ملت بزرگ ایران همیشه یار و غمخوار ملت افغان بوده و امیدوار است با مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران به امنیت پایدار و زندگی با عزت دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان افغانستان با استفاده از اقدامات تروریستی بدنبال ضربه‌زدن به ملت افغان و جلوگیری از ایجاد ثبات و آرامش در افغانستان هستند.

 

کد خبر 140703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز