دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فوق تخصص تغذیه گفت: وجود مقادیر زیادی ویتامین C و آهن در نخود‌فرنگی موجب شده که این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

خواص نخودفرنگی

دکتر کیومرث دانشور در گفت وگو با ایسنا، در خصوص خواص این ماده غذایی گفت: نخود فرنگی که در واقع دانه یا تخم کروی شکل گیاه نخودسبز است صرف نظر از این که غنی از پروتئین است مقدار زیادی ویتامین و املاح را نیز در خود جای داده است و از این‌رو این گیاه فواید غذایی زیادی دارد.

وی همچنین گفت: نخودفرنگی منبع بسیار خوبی از ویتامین‏های گروه B است که همه ویتامین‌های این گروه برای سوخت و ساز چربی، پروتئین و کربوهیدرات ضروری هستند.

دانشور در ادامه افزود: وجود مقادیر زیادی ویتامین C و آهن در نخودفرنگی موجب شده که این ماده غذایی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. ویتامین C موجود در این گیاه بسیاری از سلول‌های تولید کننده انرژی را از تخریب بوسیله رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و در پیشگیری از بروز سرطان موثر است.

دکتر دانشور در پایان تاکید کرد: همچنین این گیاه حاوی ماده‌ای موسوم به لوتئین است که به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولار و آب مروارید کمک می‌‏کند.

 

کد خبر 140564
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز