«عاشق کارهای سخت هستم و امیدوارم که راه آهن به یکی از قدرت‌های فوتبال ایران تبدیل شود.» علی دایی که با پذیرفتن مربیگری راه‌آهن دست به ریسک بزرگی زده، معتقد است که می‌تواند با این تیم در لیگ یازدهم به موفقیت دست یابد.

علی دایی

راه‌آهن در لیگ دهم یکی از تیم‌های در خطر سقوط بود که در هفته پایانی توانست در لیگ برتر ماندگار شود. این باشگاه اما در هفته‌های گذشته به‌دلیل درگیر بودن در فرایند واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و به‌تازگی وضعیت باشگاه راه‌آهن به شرایط عادی بازگشته است. علی دایی که در نخستین نشست خبری خود در قامت مربیگری راه‌آهن حاضر شده بود، با بیان مطلب بالا در مورد وضعیت تازه راه‌آهن گفت:

«متأسفانه تیم خیلی دیر واگذار شد اما باید تشکر کنم که در باشگاه راه آهن سرمایه‌‌گذاری مناسبی صورت گرفته است. طی جلسه‌ای هم که من با شرکت سرمایه‌گذار داشتم به نتایج خیلی خوبی رسیدیم و خود من به این ایمان دارم که اگر فوتبال ما می‌خواهد پیشرفت کند باید به‌خصوصی‌سازی روی بیاورد.» او ادامه داد: «خودم همیشه دوست داشتم کارهای سخت و بزرگ انجام دهم. هم به توانایی‌های خودم ایمان دارم و هم به کسی که آن بالاست و همیشه به من کمک می‌کند. با توجه به کادری که تشکیل داده‌ایم و با شناختی که از بازیکنان راه آهن داشته‌ام امیدوارم بتوانم این تیم را جمع‌وجور کنم. می‌دانم که کار خیلی سختی است اما باید خوب کار کنیم تا بتوانیم نتیجه خوب هم بگیریم.»

سرمربی راه آهن درباره این موضوع که برخی از بازیکنان مطرح برای حضور دایی در یک تیم صبر کرده بودند اما حالا به تیم‌های دیگر رفته‌اند، چنین توضیح داد: «ما وقت بسیار محدودی برای یارگیری داریم اما باید تشکر کنم از تعدادی از بازیکنانی که شاید به خاطر من صبر کردند و از خیلی از تیم‌ها پیشنهاد داشتند. مطمئنا سعی می‌کنیم تیم‌مان را با توجه به نقاط ضعف و قوتی که دارد تقویت کنیم. سعی‌مان این است که از بازیکنانی که فعلا موجود هستند بهترین‌ها را انتخاب کنیم و چه از لیگ برتر و چه از لیگ یک و همچنین از بازیکنان خارجی خوب استفاده کنیم تا نقاط ضعف‌مان را پوشش دهیم.» علی دایی گفت: «اهل شعار‌دادن نیستم ولی سعی می‌کنم راه‌آهن را چند رده نسبت به فصل قبل بالاتر بیاورم.»

کمترین نقش در قهرمانی پرسپولیس

علی دایی با اینکه دیگر در پرسپولیس پستی ندارد اما در نشست خبری نتوانست درباره این تیم صحبت نکند. سرمربی راه‌آهن گفت: «شاید با تیم راه‌آهن جلوی پرسپولیس قرار بگیرم اما هیچ موقع جلوی هواداران پرسپولیس قرار نخواهم گرفت و همیشه خودم را مدیون آنها می‌دانم.» خبرنگاری از دایی پرسید شما فصل گذشته با پرسپولیس قهرمان جام حذفی شدید اما در تمرین پرسپولیس این قهرمانی را به استیلی تبریک گفته بودند، نظر شما در این‌باره چیست؟ دایی چنین پاسخ داد: «در این موضوع ایرادی نمی‌بینم. مبارک تمام کسانی باشد که الان در پرسپولیس هستند اما قبلا هم گفته‌ام که کمترین نقش را در این قهرمانی داشته‌ام.»

محمد دایی، دستیار علی‌دایی

محمد دایی دستیار علی دایی در راه‌آهن شد. علی دایی زمانی که سرمربی پرسپولیس بود، یک بار از محمد، برادرش به‌عنوان گزینه دستیاری‌اش در این تیم نام برد. این موضوع اما با انتقادهای زیادی روبه‌رو شد تا علی دایی نیز از این کار منصرف شود. دایی اما در راه‌آهن توانست محمد را وارد کادرفنی کند. محمد دایی پیش از این در تیم‌های داماش و نساجی فعالیت کرده است. او در حال حاضر به همراه علی دایی در تمرین‌های راه آهن شرکت می‌کند. محمد حسن انصاری‌فرد، مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در جمع بازیکنان، ضمن معرفی کادر فنی جدید راه آهن خطاب به بازیکنان گفت: «من همیشه اختیار تام را به مربیان تیم داده‌ام. هر بازیکنی خواسته‌ای دارد، بازیکن خواسته‌اش را به علی دایی و دایی به سرپرست تیم و سرپرست تیم به من انتقال خواهد داد. از شما می‌خواهم که درخواست‌هایتان را با علی دایی مطرح کنید و بدون هماهنگی دایی پیش من نیایید.» علی دایی، یحیی گل‌محمدی، بهزاد غلامپور و محمد دایی اعضای کادر فنی راه‌آهن هستند و به احتمال زیاد ژلکو میاچ نیز به این جمع اضافه خواهد شد.

 

کد خبر 140534
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز