گروه ادب و هنر: اجرای طرح ویژه اکران یا همان طرح اذان تا اذان در ماه مبارک رمضان، برای سومین سال پیاپی قطعی شد.

سینما

این طرح که در 2 سال گذشته با نام «اذان تا اذان» با استقبال خوب مردم همراه بوده است، امسال با نام «طرح ویژه اکران» منتظر مجوز نیروی انتظامی بود که روز گذشته صادر شد. طرح ویژه اکران، به سینماها اجازه می‌دهد در فاصله میان اذان مغرب تا اذان صبح فیلم نمایش دهند؛ اتفاقی که طبیعتا تنها در ماه مبارک رمضان ممکن است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ دیروز با اشاره به درخواست انجمن سینماداران و وزارت ارشاد درخصوص صدور مجوز اکران ویژه سینماها در ماه مبارک رمضان در این باره گفت:

طی توافق صورت گرفته سینماهای تهران می‌توانند در ماه مبارک رمضان با دریافت مجوز از مبادی ذیربط اکران ویژه داشته باشند. البته آنطور که سردار حسین ساجدی‌نیا می‌گوید، سینماها یک ساعت پیش از اذان صبح کارشان را تمام کرده و نمایش فیلم را به پایان می‌برند. این تصمیم طبیعتا برای ایجاد شرایط مناسب نزدیک به سحر و خوردن سحری است ولی تا پیش از آن به‌صورت ویژه مسائل ترافیکی و انتظامی سینماهایی که مجوزهای مربوطه را دریافت کنند، توسط پلیس تامین می‌شود.

گذشته از این، اکران ویژه سینماها در شب‌های قدر تعطیل است؛ همان طور که شب‌های قدر اکران معمول سینماها نیز تعطیل می‌شود. این شرایط همان چیزی است که 2 سال گذشته نیز به اجرا درآمد و همه اینها توانست تا حدودی سینماداران را راضی کند؛ چرا که فروش فیلم‌ها در این طرح قابل‌قبول بود؛ به‌ویژه آنکه بلیت‌ها در سال نخست بعد از ساعت 12 شب و در سال گذشته، به‌صورت شناور، نیم‌بها بود. سال گذشته علاوه بر فیلم‌های در حال اکران، 2 فیلم نیز به برنامه اکران اضافه شد. امسال فیلم‌های در حال اکران، فروش قابل‌قبولی دارند و اگر مثل سال گذشته باشد، «ورود آقایان ممنوع» می‌تواند به فروش رؤیایی امیدوارتر شود. این کمدی جذاب و خنده‌دار که هفته گذشته جایگاه خود را به‌عنوان سومین فیلم 2میلیاردی سال‌90 تثبیت کرد، تا شب شنبه در تهران یک میلیارد و 500‌میلیون تومان و در شهرستان‌ها به فروش تقریبی 830‌میلیون تومان دست یافته است. جالب اینکه ورود آقایان ممنوع همین حالا نیز سئانس‌های ویژه بعد از ساعت 12 دارد و می‌توان پیش‌بینی کرد که در طرح ویژه ماه مبارک رمضان، برنده اصلی همین فیلم باشد.

به جز ورود آقایان ممنوع، «سیزده 59» سامان سالور نیز در تهران 135‌میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز تقریبا 40میلیون تومان فروش داشته است؛ ضمن آنکه «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی که هفته گذشته اکران آن به پایان رسید، در کل کشور به فروش تقریبی 850 میلیون تومانی رسید. اما «اینجا بدون من» به کارگردانی بهرام توکلی به فروشی بهتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد، دست یافته است.
این فیلم در3‌روز اول اکران، روند صعودی داشته؛ به‌طوری که تنها در تهران در روز اول 5 میلیون تومان، در روز دوم 10‌میلیون و 500هزار تومان و در روز سوم 12‌میلیون و 500 هزار تومان فروش داشته است. سعید سعدی، تهیه‌کننده این فیلم دیروز در این باره گفت: «اینجا بدون‌من» در تهران 13‌سینما و شهرستان‌ها 7‌سینما در اختیار دارد که با توجه به فروش خوب فیلم، این تعداد سینما در روزهای آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

اما فروش «آقا یوسف» به کارگردانی علی رفیعی که از چهارشنبه هفته گذشته اکران شد هم روند صعودی دارد و احتمال می‌رود تعداد سینماهای این فیلم نیز در تهران افزایش یابد و سینماهای مراکز استان نیز به جمع سینماهای نمایش‌دهنده آن بپیوندند. «قصه پریا»ی فریدون جیرانی هم با احتساب فروش در تعطیلات ابتدای هفته، در تهران به فروش 265 میلیون تومانی دست یافته است.

کد خبر 140516
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز