همشهری آنلاین: آیین افتتاحیه نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی عصر دیروز دوشنبه 20 تیر در تالار کنفرانس سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش فارس،در این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، محمدتقی شریفی‌قادری دبیر جشنواره ضمن خوشامدگویی به حاضران گزارشی از برپایی این جشنواره ارائه داد.

سعید رجبی‌فروتن مدیر کل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی معاونت سینمایی نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت.

تجلیل از منوچهر حقانی‌پرست کارگردان فقید سینمای ایران و نیز تجلیل از فرهنگ معیری چهره‌پرداز فقید از دیگر بخش‌های این مراسم بود که فرزندان این دو هنرمند درگذشته که در عرصه آموزشگاهی فعالیت داشته‌اند، هدایایی را به رسم یادبود، از دست‌اندرکاران جشنواره دریافت کردند.

پخش تیزرهایی از جشنواره، اجرای موسیقی سنتی، اجرای برنامه توسط صابر خراسانی شاعر اهل بیت و اجرای تواشیح از جمله بخش‌های دیگر افتتاحیه جشنواره بود که با استقبال جالب توجهی از سوی هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی روبه‌رو شد.

ناصر باکیده قائم مقام موسسه امور جشنواره‌های فیلم، اصغر محبی مدیر اجرایی جشنواره آموزشگاه‌ها، مدیران،دست‌اندرکاران و هنرجویان آموزشگاه‌های سینمایی از جمله حاضران در افتتاحیه جشنواره بودند.

انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و سمعی و بصری کشور با حمایت معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد، سازمان توسعه تجارت ایران و موسسه امور جشنواره‌های فیلم، نخستین جشنواره هنرجویان آموزشگاه‌های آزاد سینمایی را از 20 تا 27 تیر در بخش‌های مختلف واقع در سالن همایش خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌کند.

کد خبر 140155

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز