همشهری آنلاین: رئیس کل بانک مرکزی درباره‌ زمان اجرای طرح حذف چهار صفر از واحد پولی و تغییر نام آن گفت: تا زمانی که این طرح در میان مردم جا نیفتد این کار را نمی‌کنیم و بنا داریم که مردم واحد جدید پول ملی را انتخاب کنند.

 به گزارش ایسنا، محمود بهمنی در حاشیه‌ جلسه‌ هیات دولت گفت: بر این مساله تاکید داریم که در روند اجرای این طرح اطلاع‌رسانی درست انجام شود بر همین اساس پیشنهاد ما این است که یک نفر یا دو نفر مسوول اطلاع رسانی در این زمینه باشند تا خدای نکرده اطلاع رسانی غلط ایجاد نشود چرا که به سختی می‌توان تبعات اطلاع رسانی‌های غلط را جبران کرد.

 بهمنی گفت: حذف صفرها از واحد پول ملی و نیز تغییر نام آن یک تجربه جدید در کشور است و ما تلاش داریم به شکل مطلوب انجام شود.

 وی در پاسخ به این سوال که چه ضرورتی برای تغییر نام واحد پول کشور وجود دارد گفت: هم اکنون واحد پول ما «ریال» است اما واحد رایج در کشور «تومان» است در حالی که در کمتر کشوری شاهد چنین مساله‌ای هستیم. یا به خاطر وضعیتی که هست مسکوکات در کشور ما کاربرد چندانی ندارد. همینها نشان می‌دهد که این اصلاحات باید انجام شود و به نفع کشور است.

 بهمنی گفت: برای نام جدید واحد پولی هم در نظر سنجی از مردم خواسته‌ایم که خودشان انتخاب کنند و ما هر چه مردم بخواهند همان را عمل می‌کنیم عناوینی مانند پارسه، پارس و نور از سوی مردم پیشنهاد شده است.

 وی درباره علت حذف چهار صفر نیز گفت: به این دلیل با حذف سه صفر یا کمتر مخالف بودیم که پنچ سال دیگر مجبور به برداشتن دوباره صفرها نشویم.

 رئیس بانک مرکزی درباره علت عدم ارائه‌ آمارهای تورم از سوی بانک مرکزی گفت: پیش از این آمارهای تورم را بانک مرکزی اعلام می‌کرد اما طبق برنامه‌ پنجم توسعه مرکز آمار موظف به ارائه‌ این آمارها شده است در عین حال ما آمارهای خود را داریم و اگر کسی بخواهد می‌تواند طی یک نامه نگاری این آمارها را داشته باشد.

کد خبر 140286
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز