همشهری آنلاین: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: وب سایت « طرح اصلاح پول ملی» به نشانی Reform.cbi.ir شنبه 25 تیر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بانک مرکزی در اطلاعیه شماره (1) درباره طرح اصلاح پول ملی افزوده است: این سایت در جهت اطلاع رسانی دقیق، شفاف و علمی به صاحبنظران اقتصادی، رسانه‌های گروهی و عامه مردم شکل گرفته است.

از دیگر اهداف شگل گیری این سایت می‌توان به فراهم آوردن بستر مطالعاتی و تحقیقاتی مناسب برای صاحبنظران و پژوهشگران عرصه‌های مختلف اقتصادی، طرح پرسش‌ها و دیدگاه‌ها و نیز انجام نظرسنجی‌های مختلف اشاره کرد.

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اصلاح پول ملی به عنوان یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی، در 24 ماه گذشته موضوع را از جوانب مختلف بررسی کارشناسی کرده است.

در نشست یکشنبه این هفته هیئت دولت، رئیس کل بانک مرکزی به همراه معاون اقتصادی بانک، گزارشی از نتایج بررسی‌های بانک مرکزی ارایه کرده و پس از آن سوالات و ملاحظات مطرح شده از سوی اعضای هیئت دولت توضیح داده شده است.

در این جلسه اشاره شد طرح در افق زمانی منطقی قابلیت اجرایی دارد و البته از الزامات توفیق آن، اطلاع رسانی کافی، آشنا کردن افکار عمومی با ابعاد مختلف طرح و ارایه آموزش‌های کافی است.

همچنین اشاره شد بانک مرکزی آمادگی لازم در ابعاد فنی و عملیاتی را کسب کرده و قادر است درزمان نیاز، اقدامات اجرایی به عمل درآورد.

در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ستاد اجرایی ناظر بر طرح اصلاح پول ملی تحت نظر معاون اقتصادی که با حکم رئیس کل بانک، مسئولیت اجرای طرح را برعهده گرفته، تشکیل شده است.

این ستاد از ماه‌ها قبل به طور مستمر و منظم جلسات هفتگی برگزار کرده و جنبه‌های گوناگون طرح از قبیل حوزه‌های اقتصادی، حقوقی، حسابداری، فن آوری اطلاعات، روابط عمومی و غیره مورد بررسی و تحلیل موشکافانه دقیق واقع شده است.

با هدف اطلاع رسانی و آگاه کردن افکار عمومی، پایگاه اطلاع رسانی طرح اصلاح پول ملی طراحی شده که دارای قابلیت‌های ارایه مقالات تخصصی، انجام نظر سنجی‌های عمومی و تخصصی، پرسش و پاسخ، تالار گفتگو و نظائر آن است.

پس از ارایه گزارش مبسوط بانک مرکزی در زمینه اقدامات انجام شده درخصوص اصلاح پول ملی در جلسه هیئت وزیران، دولت ضمن تقدیر از گزارش مذکور و تایید مفاد کلی آن با حذف چهار صفر از پول ملی و درنظر گرفتن واحدپول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت کرد و قرار شد پایگاه مزبور هرچه سریع تر رونمایی شود تا هموطنان بتوانند ضمن استفاده از مطالب آن، پرسش‌ها و نظر خود را با مسئولان در میان بگذارند.

همچنین تاکید شد همزمان با دریافت نظر آحاد جامعه طی نظر‌سنجی‌های مختلفی که در این پایگاه انجام می‌شود، گزارش‌های تحلیلی براساس نتایج همه پرسی‌ها تهیه و در حوزه سیاستگذاری‌های مربوطه استفاده شود.

علاوه برآن مقرر شد پیش نویس لایحه اصلاح پول ملی درکارگروه تحولات اقتصادی مطرح و پس از نهایی شدن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

کد خبر 140406
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز