همشهری آنلاین: سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به خبر ممانعت ایران از ورود 38 بازرس این نهاد به کشورمان تصریح کرد، خللی در فعالیت‌های بازرسی دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در ایران وارد نشده است.

بخش مطبوعاتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به نقل از ملیسا فلمینگ اعلام کرد: جزییات انتصاب بازرسان، مساله‌ای محرمانه میان آژانس و کشور مربوطه است.

سخنگوی آژانس تصریح کرد: در این مورد، ما در حال گفت‌وگو با ایران درباره درخواستش برای خروج بازرسان پادمان‌های مشخص هستیم.

عکس: علی حسینی

وی تاکید کرد: در همین حال باید خاطرنشان شود که تعداد کافی از بازرسان برای ایران تخصیص داده شده‌اند و آژانس بین المللی انرژی اتمی قادر است فعالیت‌های بازرسی خود را مطابق با توافقنامه جامع پادمانی ایران انجام دهد.

بنا به اعلام رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، کمیته ویژه بررسی مصوبه‌ مجلس مبنی بر ایجاد محدودیت‌های همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، در اولین گام برای اجرای این مصوبه، از ورود 38 تن از بازرسان این آژانس به ایران جلوگیری کرده است.

علاءالدین بروجردی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی چندی پیش مصوبه قانونی دیگری مبنی بر ایجاد محدودیت در ارتباط با آژانس انرژی اتمی، تصویب کرده بود که به تایید شورای نگهبان نیز رسیده‌ است و این مصوبه به شورای عالی امنیت ملی نیز ابلاغ شده و این شورا، کمیته‌ی ویژه‌ای را برای بررسی این مساله تشکیل داده است.

وی در همین حال در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام به معنای تجدیدنظر جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، گفت: احساس جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس، به قوت خود باقیست و ما به عنوان یک عضو ان.پی.تی، به مفاد آن متعهد هستیم، در چارچوب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کنیم و در آینده نیز همچنان به همکاری‌ها ادامه خواهیم داد.

کد خبر 14018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز