دوشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

گروه سیاسی: استعفای مدیران دولتی برای حضور در انتخابات مجلس نهم از یک سو و جابه‌جایی‌های نامعمولی که در سطح فرمانداران به‌عنوان مجریان انتخابات صورت می‌گیرد، بحران مدیریتی را در استان‌ها دامن زده است.

mortazavi

سید صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور یک هفته پیش از استعفای 52 نفر از مقامات دولتی برای شرکت در انتخابات مجلس خبر داد؛ در این میان نام 4معاون استاندار، 7فرماندار، 2بخشدار و 30نفر از مدیران کل ستادی و استانی از دستگاه‌های مختلف اجرایی، 3 تن از ائمه جمعه همچنین برخی از معاونین فرمانداران و وزرا برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد، اما نکته این است که ظاهرا تا آستانه انتخابات اراده‌ای برای انتصاب جایگزینان این مسئولان به‌ویژه فرمانداران در شهرستان‌ها وجود ندارد.در این میان استان خوزستان و استان خراسان رضوی از جمله استان‌هایی هستند که بنا به استعفای فرمانداران شهرستان‌های‌شان دچار نوعی بحران مدیریتی شده‌اند.

فارس دیروز گزارش داد که شهرستان شوشتر از توابع استان خوزستان بیش از 4ماه است که فاقد شهردار و در شرایط کنونی نیز بدون فرماندار است و درصورت انحلال شورای شهر، بحران مدیریتی در شهرستان شوشتر دور از انتظار نخواهد بود. آبادان، ماهشهر، دزفول، امیدیه و شوشتر در استان خوزستان فرماندار ندارند و برخی از آنها با سرپرست اداره می‌شوند.پیش از این نیز فرمانداران شهریار، دماوند و بخشدار بومهن برای حضور در انتخابات مجلس نهم استعفا داده‌اند و این شهرستان‌ها بدون فرماندار اداره می‌شوند.

روزنامه‌های محلی استان خراسان نیز از استعفای ۱۱فرماندار و مدیر استان خراسان رضوی برای نامزدی در انتخابات مجلس خبر داده بودند. این همه، در کنار بحرانی که در استانداری استان فارس رقم خورده، برخی مناطق کشور را دستخوش نوعی بحران مدیریتی حداقل در سطح خرد آن کرده است. استانداری فارس خود روایتی متفاوت‌تر از تمام این عزل و نصب‌ها و استعفاها دارد؛ به‌طوری که هفتم خرداد در واکنش به عزل و نصب‌های مشکوک در راس استانداری فارس جمعی از مردم شیراز با حضور در مقابل استانداری و قفل زدن بر درب آن، نسبت به تغییر مدیریت‌های ارزشی در این استان اعتراض کرده و خواستار انتصاب استاندار بومی شدند.پس از حضور احمدزاده کرمانی استاندار جوان فارس که حاشیه‌های کمی را در این استان رقم نزد در راس سازمان میراث فرهنگی، مدیرانی حتی در حد 4روز برای استانداری این استان منصوب شدند.

درخواست کمک برای انتصاب استاندار فارس

نماینده استان فارس با اشاره به عدم‌انتصاب استاندار شیراز و مواجه شدن مردم این استان با مشکلات عدیده و نابسامانی اوضاع اقتصادی و امنیتی در این استان گفت: درصورت بی‌توجهی دولت نسبت به رفع مشکلات استان فارس و عدم‌تعیین استاندار، نمایندگان شیراز طی نامه‌ای دست به‌دامن مقام معظم رهبری می‌شوند و از ایشان درخواست کمک و مداخله خواهند کرد. جعفر قادری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دلیل عدم‌انتصاب استاندار فارس را ناشی از قصور و لجبازی دولت دانست و گفت: به‌دلیل کوتاهی‌های دولت، فعالیت‌های اساسی در این شهر صورت نمی‌گیرد و مردم با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

کد خبر 140118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز