اردوی تیم ملی فوتبال ایران در اتریش به پایان رسید و ملی‌پوشان فوتبال کشورمان شنبه‌شب در آخرین دیدار تدارکاتی با نتیجه ‌٣ بر ‌٢ مقابل تیم بانیک استراوا از جمهوری چک به پیروزی دست یافتند.

فوتبال

در دقیقه ‌٢٩ ایران توسط محمد قاضی به ‌ گل دست یافت اما ناهماهنگی در خط دفاع باعث شد تیم حریف در دقایق ‌٣٠ و ‌٤٣ به 2 گل دست یابد و نیمه اول با نتیجه 2 بر یک به سود بانیک خاتمه یافت. در نیمه دوم اما جریان بازی در اختیار ایران بود و رضا نوروزی در دقیقه ‌٧٨ و پژمان منتظری در دقیقه ‌٨٠ دوبار دروازه حریف را باز کردند تا ایران پیروز این دیدار لقب بگیرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی پس از پایان این دیدار اتریش را ترک کرد تا برای دیدن بازی دوستانه مالدیو با هند که دیشب برگزار شد خود را به مالدیو برساند. درضمن ملی‌پوشان هم شب گذشته وارد ایران شدند تا پس از چند روز استراحت دوباره در تمرینات تیم ملی شرکت کنند.

پاسخ به انتقادها

برگزاری اردوی تیم ملی در اتریش باعث اعتراض بعضی از مربیان لیگ برتری شد که حالا کی‌روش پاسخ انتقادها را می‌دهد. او می‌گوید: «شنیده‌ام برخی می‌گویند چرا برای بازی با تیمی مانند مالدیو در اتریش اردو برپا کرده‌اید. سؤال من از آنهایی که این نظر را می‌دهند این است که مگر فراموش کرده‌اید ایران از جام جهانی 1998، یکی درمیان به جام جهانی راه یافته است؟ این عدم‌یکنواختی در عملکرد تیم تنها با برنامه‌ریزی حل می‌شود. فوتبال اینگونه نیست که یک روز صبح بیدار شوی و حال تمرین‌کردن داشته باشی و روز بعد اینگونه نباشد و به نوع صبحانه‌ات فکر کنی. باید برنامه‌ای داشته باشیم که حداقل به تمام دوره‌های جام جهانی راه یابیم و جزو 32 تیم باشیم. به این جهت وقتی اردویی در اتریش برپا می‌کنیم، هدف ما تنها مالدیو نیست و مسابقات بعدی را هم درنظر گرفته‌ایم.»

کی‌روش تاکید می‌کند: «من و دستیارانم به این دلیل اینجا هستیم که تغییر ایجاد کنیم و یک سری موارد را بهبود بخشیم. از نظر من فقط انسان‌های ضعیف به‌دنبال بهانه‌جویی هستند و من شخصا وقت کارکردن با چنین افرادی را ندارم. هیچگاه از این نمی‌ترسم که بگویم اشتباه کرده‌ام. چیزی که می‌ترسم این است که برای اشتباهی که کرده‌ام، راه‌حلی نداشته باشم و اگر چنین روزی برسد، قبل از اینکه اخراجم کنند، خودم را بازنشسته خواهم کرد.»

غیبت نکونام

غیبت جواد نکونام در اردوی اتریش آن هم درحالی‌که این بازیکن در تهران مشغول استراحت بود، حرف و حدیث‌هایی را به‌وجود آورد. کی‌روش درباره غیبت نکونام اینگونه توضیح می‌دهد: «هیچ مسئله پیچیده‌ای نبوده و شایعات هم به‌دلیل نداشتن اطلاعات صحیح ساخته می‌شود. واقعیت این است که نکونام به باشگاه اوساسونا تعهد دارد. ما با مسئولان باشگاه مذاکره کردیم و آنها نیز با روی باز از ما استقبال کرده و 2 گزینه را به ما پیشنهاد کردند؛ نخست آنکه نکونام در اتریش همراه ما باشد اما در بازی با ماداگاسکار نباشد و تنها 3 روز قبل از دیدار با مالدیو به ما ملحق شود. گزینه دوم این بود که یک برنامه تمرینی انفرادی به او بدهند و او این برنامه را اجرا کند و وقتی تمام شد، برای هر سه بازی در اختیار ما باشد که ما هم گزینه دوم را انتخاب کردیم.»

لندن تمام شد

حذف تیم امید از رقابت‌های انتخابی المپیک لندن یکی از بدترین اتفاقات در تاریخ فوتبال ایران بود. کی‌روش در این مورد می‌گوید: «خیلی ناراحت شدم. منصوریان، تمام کادر فنی تیم امید و حتی بزرگسالان و بازیکنان سخت کار کرده بودند تا به موفقیت برسند ولی انتظارات مردم هم نقش بر آب شد. به‌نظر من 2 کار باید انجام شود؛ نخست اینکه یک بررسی خیلی شفاف برای یافتن دلیل اشتباه صورت گیرد و وقتی این دلیل پیدا شد بلافاصله تصحیح شود و دیگر تکرار نشود و باید دید کسانی که در پست‌های مختلف قرار می‌گیرند، ویژگی‌های انجام آن کار را دارند یا خیر. دوم اینکه وقتی اتفاق بدی می‌افتد، باید اصلاح کرد، تغییر داد و اوضاع را بهبود بخشید. مسئله این است که المپیک لندن برای فوتبال ایران تمام شد و دیگر نباید به آن فکر کنیم و از این پس باید به برزیل بیندیشیم.»

کد خبر 140021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز