شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزه‌ "نورمن راکول" با درخواست کاخ سفید مبنی بر قرض‌گرفتن یک اثر ارزشمند از کارهای این نقاش موافقت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بوستون، موزه‌ "نورمن راکول" واقع در استاک‌بریج ماساچوست اخیرا اعلام کرده است رییس‌جمهور "اوباما" تقاضای قرض‌گرفتن نقاشی "مشکلی که همه‌ ما با آن زندگی می‌کنیم" از آثار مشهور و گرانقیمت "نورمن راکول"، را داشته و این موزه با درخواست او موافقت کرده است.

کاخ سفید این نقاشی را برای برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد یکپارچگی نژادی در مدرسه‌ دولتی "ویلیام فرانتز" نیواورلئان می‌خواهد.

نقاشی "راکول" که برای جلد مجله‌ "لوک" در تاریخ 14 ژانویه 1964 خلق شده بود، یکی از قوی ترین و برجسته‌ترین آثار این هنرمند معروف است.

این موزه به درخواست "اوباما" جواب مثبت داده است؛ بنابراین این نقاشی تا تاریخ 31 اکتبر در کاخ سفید به نمایش درمی‌آید.

"نورمن راکول" نقاش و تصویرگر معاصر آمریکایی در در سال 1894 در نیویورک زاده شد.

آثار او اغلب در آمریکا دارای گرایشی مردم‌پسند بودند. او در کشور خود بیشتر به‌خاطر تصویرگری جلد مجله‌ "ساتردی ایونینگ پست" شناخته می‌شد.

نقاشی‌های او بیش از چهار دهه روی جلد این نشریه را به خود اختصاص داده بود.

نخستین کارهای او برای مجله‌های "سنت نیکولاس"، انتشارات "پیشاهنگان آمریکا" و دیگر ناشران ویژه‌ نوجوانان بود.

"راکول" در سال 1913 در سن 19 سالگی به سردبیری مجله‌ "بویز لایف" که توسط انتشارات "پیشاهنگان آمریکا" منتشر می‌شد، رسید و به مدت سه سال در این سمت باقی ماند.

او همکاری با مجله‌ "ساتردی ایونینگ پست" را از سال 1916 آغاز کرد. "راکول" در طول سال‌های فعالیتش برای بیش از 40 کتاب عامه‌پسند مانند "تام سایر" و "هاکلبری فین" تصویرگری کرد.

او بیش از 4000 اثر هنری آفرید که از مشهورترین آنها می‌توان به مجموعه‌ "ویلی گیلیز"، "رزی ریوتر" و مجموعه‌ "چهار آزادی" اشاره کرد.

بیشتر آثار او یا در آتش‌سوزی از بین رفتند و یا در مجموعه‌های ثابت قرار دارند.

 

کد خبر 139866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز