دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون از اعتماد بالای خویش نسبت به پیروزی در انتخابات سال 2008 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، هیلاری کلینتون در اظهاراتی که برای اولین بار پس از اعلام کاندیداتوری‌اش ایراد کرد، گفت:پس از آنکه چالش‌هایی که کشورش با آن روبرو است را به طور کامل بررسی کرده تصمیم به شرکت در انتخابات ریساست جمهوری گرفته است.

او سپس سخن خود را این چنین تکمیل کرد: من با توجه به تجربیاتی که در طول حیات کاری خود و درک آنچه برای کشورمان لازم است در انتخابات آتی شرکت می‌کنم تا با کمک شهروندان آمریکایی بتوانیم احترام آمریکا را در سراسر جهان مجدداً احیا کنیم.

او دیدگاه خود را درباره انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا این چنین مطرح کرده است: رقابت بسیار مهمی میان افراد مستعد (کسب مقام ریاست جمهوری در خواهد گرفت) و من بسیار نسبت به پیروزی در آن اطمینان دارم بنابراین در اتخابات شرکت می‌کنم تا پیروز شوم واین همین چیزی است که قصد دارم انجام دهم.

هیلاری کلینتون از روز دوشنبه 22 ژانویه (2 بهمن) طبق برنامه‌ای که اعلام کرده است با طرفداران خود از طریق اینترنت به گفت و گو خواهد پرداخت و سپس به ایالت آیوا سفر خواهد کرد.

او در این باره گفته است: می‌خواهم با شهروندانمان(شهروندان آمریکایی) درباره آنچه برای کشورمان می‌خواهیم گفت وگو کنم.

کلینتون که در دیدار از یکی از انجمن‌های بهداشت در منهتن نیویورک سخن می‌گفت افزود:(در صوت پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری) لایحه‌ای را به منظور گسترش بیمه بهداشت کودکان به مجلس خواهم برد.تا تمامی خانواده‌هایی که به این بیمه احتیاج دارند بتوانند بدون نگرانی از هزینه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

هیلاری کلنتون که قصد داشت با بیان این سخنان نشان دهد که همزمان نیز به وظایفش در مقام سناتور نیویورک متعهد است گفت: این درست نیست که کودکان در آمریکا از بیمه‌های بهداشتی بهره‌مند نباشند.

به رغم این سخنان و این که هیلاری کلینتون اعتماد بسیار زیادی از خود برای پیروزی در انتخابات بروز می‌دهد، همچنان بسیاری نسبت به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 تردید دارند.

تصمیم او بر دادن رای موافق با جنگ علیه عراق در سال 2002 و مخالفت او با کاهش نیرو‌های آمریکایی در این کشور از اعتبار وی نزد دموکرات‌هایی که قرار است در انتخابات درون حزبی به کاندیدای اصلی خود رای دهند کاسته است و این مساله پیروزی وی در انتخابات درون حزبی را با هاله‌های از ابهام مواجه کرده است.

طبق قوانین انتخاباتی آمریکا احزاب دموکرات و جمهوری خواه کاندیدای خود را پس از برگزاری انتخابات درون حزبی تعیین می‌کنند. این درحالی است که اکنون باراک اوباما نیز از حزب دموکرات خود را کاندیدا کرده و هنوز معلوم نیست وی به عنوان کاندیدای سیاه پوست در انتخابات شرکت خواهد کرد و یا هیلاری به عنوان کاندیدای زن حزب دموکرات که در صورت پیروزی هر یک از این دو در مرحله نهایی انتخابات آمریکا یا برای اولین بار صاحب رییس جمهوری سیاه پوست و یا صاحب اولین رییس جمهوری زن خود خواهد شد.

کد خبر 13961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز