همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون عضو دموکرات سنای آمریکا از قصد خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 این کشور خبر داد.

به گزارش بی.بی.سی، هیلاری کلینتون 59 ساله این چنین در وب سایت خویش از آمادگی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد من هم  در مسابقه کاخ سفید شرکت می‌کنم.

اعلام آمادگی هیلاری کلینتون یک روز پس از آن صورت گرفت که اوباما دیگر کاندیدای ریاست جمهوری از حزب دموکرات خبر از ایجاد کمیته تحقیق داد. البته سناتور کلینتون نیز یک کمیته‌ تحقیق به منظور اطلاع از نظر مردم و اعلام رسمی حضور خود در رقابت‌های درون حزبی تشکیل داده است.

در صورت انتخاب هیلاری کلینتون در مقام ریاست جمهوری آمریکا او اولین رییس جمهوری زن ایالات متحده خواهد بود، اما در صورتی که سناتور باراک اوباما انتخاب شود وی اولین سیاه پوستی خواهد بود که به کاخ سفید راه می‌یابد.

در حالی که ستاره اوباما پس از یک سخنرانی در سال 2004 در کنوانسیون حزب دموکرات درخشیدن گرفت،هیلاری کلینتون همسر رییس جمهور سابق آمریکا بیل کلینتون است و اکنون در مقام سناتور نیویورک در سنای آمریکا انجام وظیفه می‌کند.

با وجود این که هیلاری کلینتون در جامعه آمریکا فرد شناخته شده‌ای است اما محبوبیت او همچنان تحت تاثیر خاطرات ناخوش گذشته قرار دارد. در واقع پیش بینی می‌شود به دلیل اقدام هیلاری کلینتون در رای دادن به جنگ علیه عراق یک نفر از هر سه آمریکایی هیچگاه به وی رای ندهند.

کد خبر 13790

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز