مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه اجتماعی: طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی در حالی آغاز می‌شود که از ابتدای سال آینده از تردد مسافربرهایی که دراین طرح شرکت نکرده‌اند جلوگیری می‌شود.

مسافربر‌های شخصی به دلیل ضعف مفرط سیستم حمل و نقل عمومی در حال حاضر بخش عمده‌ای از بار حمل مسافر را بر عهده دارند و این در حالی است که به گفته مدیرکل مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا 30 درصد از تجاوز به عنف در پوشش مسافرکش ها در کشور به وقوع می پیوندد.

سرهنگ تواضعی بر استفاده از آژانس‌هایی که در نزدیکی محل سکونت خانواده‌ها قرار دارند، تأکید می‌کند و می‌گوید: بررسی‌های انجام شده نشان می دهد که بسیاری از قربانیان، اغلب تنها بودند بنابراین لازم است زنان هنگام استفاده از خودروهای سواری شخصی حتماً کسی را به همراه خود ببرند.

به گفته مدیر عامل اتحادیه سازمانهای تاکسیرانی شهری در حال حاضر بیش‌از 175 هزار مسافربر شخصی بدون مجوز مشغول فعالیت هستند.

از این‌رو نام‌نویسی اینترنتی از متقاضیان شرکت در طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی به مدت 20 روز از دیروز آغاز شد.

جواد صادقی مجد مدیر عامل اتحادیه سازمانهای تاکسیرانی شهری با بیان اینکه این طرح براساس برنامه‌های پیش بینی شده تبصره 13 برای اعطای مجوز و نیز شناسنامه به مسافربرهای شهری اجرا می‌شود گفت: این طرح با نظارت وزارت کشور و همکاری وزارتخانه‌های تعاون ، کار و نیز نیروی انتظامی‌, سازمان شهرداریهای کشور واتحادیه تاکسیرانی شهری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صاحبان اینگونه خودروهای شخصی می‌توانند در مرحله شناسایی طرح ثبت نام و از راهنمایی و رانندگی پلا‌ک موقت دریافت کنند افزود: در صورت عملکرد مطلوب و رضایت مردم از این خودروها،مالکان آنها علا‌وه بر دریافت کارت سوخت با پلا‌کی که دریافت می‌کنند می‌توانند همانند تاکسیها وارد محدوده طرح ترافیک نیز شوند.

کد خبر 13906

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز