سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

علی کهن‌نسب: تاریخ فوتبال پر از نتایج عجیب و غریب است. حتی فوتبال مدرن و گسترش تاکتیک در تیم‌ها هم باعث نشده تا توپی از خط دروازه‌ها عبور نکند.

هفته نامه دوچرخه شماره 608

گاهی وقتی به تابلوی نتایج نگاه می‌کنیم، از دوستانمان می‌پرسیم که مطمئن‌اید نتیجه ثبت شده، درست است.

در کشور کلمبیا و در رقابت‌های لیگ این کشور مسابقه دو تیم «آتلتیکو هویلا» و «آتلتیکو تولیما» با نتیجه ۷ بر ۴ به نفع تولیما به پایان رسید؛ نتیجه‌ای که در ابتدا کمتر کسی آن را باور می‌کرد. عکس العمل «گیلرمو بریو»، سرمربی تیم هویلا نیز مشخص بود: «این نتیجه مرا بسیار غمگین می‌کند. دوست دارم از هواداران عذرخواهی کنم.»

در سال۲۰۰۷ و در رقابت‌های لیگ انگلیس مسابقه دو تیم پورتموث و ریدینگ ۱۱ گل در برداشت.

در رقابت‌های جام یوفا و در یک مسابقه به یاد ماندنی و تماشایی دیگر موناکو تیم دپورتیو لاکرونیا را ۸ بر۳ در هم کوبید تا بزرگ‌ترین پیروزی در تاریخ رقابت‌های جام یوفا برای این تیم رقم بخورد. چهار گل از گل‌های این تیم فرانسوی را«دادو پرسو»، مهاجم کروات که در این روز تولد۲۹ سالگی خود را جشن می‌گرفت، به ثمر رساند.

  • نتیجه‌های فراموش نشدنی

هواداران فاینورد هلند حتی در بد‌ترین شرایط نیز هیچ‌گاه شکست تیم خود را در برابر آیندهوون فراموش نخواهند کرد؛ مسابقه‌ای که فاینورد با ۱۰ گل به حریف واگذار کرد. «تیم دی کلر» مدافع آخر این تیم در مورد نتیجه این مسابقه گفت: «این مشکل است که بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. ما بعد از پذیرش گل اول تمام تلاشمان را کردیم ولی نتیجه دیگری رقم خورد.»

سال۲۰۰۷ و در رقابت‌های جام باشگاه‌ها نتایج جالبی رقم خورد. در آنفیلد انگلیس لیورپول ۸ بر صفر بشیکتاش را شکست داد و تنها کمی پس از آن آرسنال انگلیس نیز اسلاویاپراگ جمهوری چک را ۷ بر صفر شکست داد.

نتیجه دربی سال۲۰۰۶ کشور آرژانتین نیز جالب بود. مسابقه دو تیم استودیانتس و گیمناسیا با پیروزی قابل توجه ۷ بر صفر استودیانتس به پایان رسید.

  • گل‌هایی که می‌سوزند

البته نباید فراموش کرد که گل‌های زیاد هم نمی‌تواند ضامن پیروزی یک تیم باشد. تیم اشتورم گراتس اتریش در سال ۲۰۰۸ و در رقابت‌های لیگ این کشور وقتی با پیروزی ۵ بر صفر به رختکن رفت، دیگر همه کار تیم مارتسبورگ را تمام شده دانستند، ولی این تیم توانست در نیمه دوم بازی را به تساوی بکشاند. در سال ۲۰۰۷ و در برزیل تیم باهیا توانست شکست ۵ بر ۳ درنیمه اول را در ‌‌نهایت با پیروزی ۶ بر ۵ عوض کند.

تیم بارسلونا نیز در سال۱۹۹۷ شکست ۳ برصفر خود را در برابر آتلتیکومادرید در پایان با سه گل رونالدو، و گل‌های لوئیز فیگو و خوان پیزی با برتری۵ بر۴ به پایان رساند. در رقابت‌های لیگ فرانسه رولند کوبریس، مربی تیم مارسی پس از این‌که تیمش ۴ گل پذیرفت، بین دو نیمه در رختکن گفت:« بازی را واگذار کرده‌ایم، آیا شما می‌توانید تیم را از خطر شکست و نابودی نجات دهید؟» بله، این کار انجام شد. در این مسابقه کریستوف دوگاری۲ گل به یاد ماندنی به ثمر رساند و در ‌‌نهایت مارسی با برتری ۵ بر ۴ از زمین مسابقه خارج شد.

در همین لیگ فرانسه دیدار المپیک مارسی و لیون با تساوی۵ بر۵ به پایان رسید. دیدیه دشام، مربی مارسی که پیروزی را با تساوی عوض کرده بود، گفت:« زدن ۵ گل آن هم در خانه به کار ما نیامد و ما دو امتیاز حساس را از دست دادیم.»

در تاریخ باشگاه بارسلونا که اکنون قهرمان اروپا و لیگ اسپانیاست نیز نتایج درخشان و ماندگاری دیده می‌شود: برتری ۱۱ بر یک در سال ۱۹۳۱ در برابر آتلتیکو بیلبائو و برتری ۱۱ بر یک درست یک دهه بعد و در برابر سویل، دیگر تیم اسپانیایی.

در تاریخ برگزاری رقابت‌های لیگ فوتبال آلمان، «بوندس لیگا» نیز در سال ۱۹۷۱ نتیجه ۱۱ بر یک بروسیادورتموند در برابر بایرن‌مونیخ ثبت شده است. در مسابقه‌ای دیگر و در سال۱۹۷۸ بروسیادورتموند، تیم بروسیا مونشن گلادباخ را ۱۲ بر صفر شکست داده است. در کارنامه باشگاه دورتموند همچنین پیروزی ۹ بر ۳ در برابر کایزرسلاترن و برتری ۱۱ بر یک در برابر آرمینیا بیله فلد به ثبت رسیده است.

از این نتایج در بسیاری از لیگ‌های فوتبال جهان رقم خورده است، حتی لیگ فوتبال خودمان. کمی تحقیق کنید به نتایج جالبی می‌رسید.

کد خبر 138974
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز