دوشنبه ۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

حادثه هفتم تیر در تاریخ انقلاب، نقطه عطفی محسوب می‌شود که بار دیگر و به‌رغم خواست دشمنان، پیوند میان مردم و نظام را محکم‌تر از پیش کرد.

احمد قدیریان

در این خصوص گفت‌وگوی کوتاهی با احمد قدیریان، رئیس هیأت‌مدیره بنیاد فرهنگی هفتم تیر انجام داده‌ایم.

  • دشمنان در حادثه هفتم تیر دنبال چه اهدافی بودند؟

ضدانقلاب و حامیان خارجی آنها درصدد بودند به هر طریق ممکن، دوباره بر ملت ایران حاکم شوند. این حادثه تروریستی با چند هدف مهم صورت گرفت.از سویی می‌خواستند با این ترور از اقدام انقلابی مجلس در صدور رای عدم‌کفایت سیاسی بنی صدر انتقام بگیرند و حزب جمهوری اسلامی را که کانون وفاق، همدلی و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور به‌شمار می‌آمد از سرراهشان بردارند. و از سوی دیگر با حذف نیروهای نخبه کشور که در این کانون گرد هم جمع می‌شدند نظام را بی‌آینده کنند و چهره نظام را در عرصه بین‌المللی مخدوش جلوه دهند و با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و ایجاد گسست بین توده ملت و مسئولان، هم از مردم به سبب همراهی نکردن با ضد‌انقلاب انتقام بگیرند و هم با وادار به عقب‌نشینی‌کردن مردم که حامیان و سرمایه اصلی نظام به شمار می‌آیند راه را برای بازگشت دوباره خود فراهم کنند و به خیال خامشان انقلاب و رهبری نظام را ساقط کنند.بنابراین، این فاجعه تروریستی کاملا حساب‌شده بود و طراحی دقیقی داشت.

  • آیا حادثه هفتم تیر ضد انقلاب را به اهداف مد نظرشان رساند؟

خیر. خون این شهدا همه توطئه‌های ضد‌انقلاب را از بین برد و آن دسته از افرادی که تحت‌تأثیر القائات ضد‌انقلاب دچار نوعی بدبینی شده بودند، پی به اشتباه خود بردند و در یک کلام می‌توان گفت ملت ایران در طول این سی سال با وجود همه فشارها و تهدیدها ثابت کرده‌ که هیچگاه و در هیچ شرایطی، نظام خود را تنها نخواهد گذاشت‌.

 

کد خبر 138873

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز