یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: بخش ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات تبلیغات پزشکی در دادسرای نظام پزشکی تشکیل شد.

غلامحسین  نیک‌‌نژاد، معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی، با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این بخش ویژه، پرونده‌های تخلفات صاحبان حرف پزشکی از دستورالعمل نحوه تبلیغات و آگهی‌های دارویی و مواد خوراکی، آشامیدنی و بهداشتی و امور پزشکی، به سرعت و خارج از نوبت بررسی و احکام مربوطه صادر خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی  نیک نژاد با اشاره به اینکه تخلف سایر افراد حقیقی و حقوقی از این دستورالعمل با شکایت سازمان نظام پزشکی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود افزود: موارد تخلف از قانون در تبلیغات پزشکی و بهداشتی با ارجاع از معاونت نظارت و برنامه‌ریزی سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با گزارش افراد حقیقی و حقوقی قابل رسیدگی است.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی از کلیه رسانه‌ها و مطبوعات در خواست کرد که از پخش و انتشار هرگونه آگهی تبلیغات پزشکی و بهداشتی بپرهیزند و درخواست کنندگان را جهت اخذ مجوز به سازمان نظام پزشکی هدایت نمایند.

به گفته وی در صورت انتشار آگهی و تبلیغات غیر قانونی مطبوعات خاصی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شده و مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی از سرعت گرفتن روند نظارت بر تبلیغات پزشکی و بهداشتی توسط اداره کل نظارت این معاونت و تشکیل کمیسیونی جهت بررسی و صدور مجوز تبلیغات و آگهی‌های پزشکی خبر داد.

کد خبر 13887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز