گروه اجتماعی: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی کنترل کامل وزارتخانه متبوعش بر مواد غذایی و بهداشتی آرایشی را خواستار شد.

کامران باقری لنکرانی در این نامه با اشاره به طرح ارائه شده توسط کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حداد عادل خواست تا تغییراتی در متن این طرح ایجاد شود.

در صورت تصویب طرح ارائه شده از سوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از این پس نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات غذایی و آرایشی بهداشتی صرفا بر عهده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خواهد بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مبنای قانون تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف وزارت بهداشت و همچنین ماموریت‌های مشخص حوزه سلامت در سند چشم انداز بیست ساله و نیز قانون برنامه چهارم توسعه جمهوری اسلامی تاکید کرده است که تامین سلامت و امنیت زیستی مردم بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

در تبصره 5 طرح ارائه شده توسط کمیسیون صنایع و معادن آمده است: شورای عالی استاندارد موظف است مسئولیت نظارت بر اجرای استاندارد کالا و خدمات(به استثناء فرآورده‌های دارویی که به عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است) را صرفا به مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران محول نماید به نحوی که از ابتدای سال 86 هیچ اقدامی موازی در این خصوص صورت نگیرد.

لنکرانی در نامه‌ای که به حداد عادل نوشته است صریحا درخواست کرده با توجه به اهمیت نقش مکمل‌های غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها و همگونی با منطق و عرف جامعه جهانی از جمله سازمان بهداشت جهانی و ساختار قاطبه ممالک دنیا که ساختار تخصصی واحدی برای نظارت بر محصولات بهداشتی، و غذایی دارویی دارند  فرآورده‌های غذایی و بهداشتی، آرایشی نیز مانند فرآورده‌های دارویی در کنترل کامل وزارت بهداشت قرار گیرد.

کد خبر 13701

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز