کلنگ احداث بزرگ‌ترین باغ پرندگان کشور در اراضی پارک جنگلی لویزان با حضور شهردار تهران به زمین زده شد.

birds

به گزارش همشهری، محمد باقر قالیباف طی سخنانی در میان اهالی منطقه و دست اندرکاران مدیریت شهری تاکید کرد: سال آینده در همین ایام مراسم افتتاح باغ پرندگان را جشن خواهیم گرفت.
شهردار تهران با بیان اینکه مسائل شهر تهران و سیاستگذاری‌های ما ریشه در باورهای دینی ما دارد، گفت: همانطور که شهرداری به کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران تاکید دارد، به‌دنبال آن است که فاصله به‌وجود‌آمده از لحاظ سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، تفریحی، آموزشی، عمران شهری و... میان غرب با شرق تهران را نیز جبران سازد.

قالیباف گفت: با یک نگاه منصفانه می‌بینیم شهر تهران در 6سال گذشته رشد و توسعه زیرساخت‌ها در مناطق شرقی تهران نظیر 4، 13 و 8 را داشته؛ به‌عنوان نمونه ساخت بزرگراه شهید زین‌الدین با هزینه‌ای معادل 500 میلیارد تومان ازجمله این اقدامات است.قالیباف خبرداد: تا قبل از آغاز مدارس، بخشی از اتوبان شهید زین‌الدین به انتهای استخر و تا قبل از پایان سال نیز به سه راه آزمایش می‌رسد.
وی ادامه داد‌: بنا براین تا پایان سال بزرگراه شهید زین الدین از منتهی‌الیه شرق تهران (3راه آزمایش) آغاز شده و در بزرگراه شهید همت تا انتهای غرب تهران در منطقه 22 و مرز شهرستان کرج، مسیری بدون چراغ قرمز به روی مردم گشوده خواهدشد.

قالیباف همچنین از راه‌اندازی خط سراسری شمال به جنوب مترو سخن گفت و درتوضیح آن گفت: در انتهای سال 91 و اوایل 92 خط سراسری جنوب به شمال مترو از منطقه 4 عبور کرده بعد از عبور از رسالت و صیاد شیرازی به سمت شمال رفته و در منطقه ازگل به بهره‌برداری می‌رسد. وی همچنین احداث مراکزی نظیر باغ پرندگان یا ساخت بوستان‌هایی نظیر نهج‌البلاغه را علاوه بر افزایش سرانه‌های فرهنگی و تفریحی، برخوردار از نقش امنیتی دانست و گفت: با اجرای چنین طرح‌هایی، امنیت و سطح اخلاق عمومی بالا می‌رود و شهروندان به راحتی و در محیطی آرام همراه با خانواده از این فضاها بهره‌مند می‌شوند.
افتتاح 300 طرح فرهنگی، اجتماعی و عمران

بنابراین گزارش دیروز علاوه بر کلنگ‌زنی باغ پرندگان همزمان 300طرح فرهنگی، اجتماعی و عمران شهری نیز با حضور شهردار تهران در منطقه 4شهر تهران به بهره‌برداری رسید. به گفته حسن کریمیان شهردار منطقه 4 از جمله این طرح‌ها، افتتاح 15 مرکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی، ساماندهی میدان رسالت و توسعه فضای سبز و پارک‌های محلی بود. کریمیان در مورد باغ پرندگان نیز توضیح داد: این مجموعه تفریحی در فضایی به مساحت 22هکتار به بازدید‌کنندگان این امکان را می‌دهد که از نزدیک زندگی و زیستگاه‌های پرندگان مختلف ایرانی و پرندگانی که در شرایط آب و هوایی متفاوت با کشور ایران زندگی می‌کنند را مشاهده نمایند.

وی با اعلام اینکه حداقل 200گونه پرنده در باغ پرندگان نگهداری خواهند شد اظهار داشت: این مجموعه گردشگری در 10 بخش شامل؛ محدوده پرندگان آبچر که با شرایط اقلیمی تهران سازگارند، محدوده پرندگان گرمسیری، پرندگان شکاری، پرندگان با محدودیت پرواز، محوطه تاکسیدرمی(نمایش پرندگان تلف شده به‌صورت طبیعی) در طراحی این باغ پیش‌بینی شده است. دیروز همچنین جلالی خمینی، نماینده ولی‌فقیه در شرق تهران در مراسم روز گذشته ضمن تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی در اداره امور مردم معنویت و مادیت را توأمان درنظر دارد، گفت: از آقای قالیباف هم تشکر می‌کنم که همواره در سخنان خود بر مسئولیت توأمان دست‌اندرکاران امور کشور در برابر اسلام، اخلاقیات و عمران و آبادانی کشور تاکید دارد.

افزایش نرخ کرایه با تصویب شورای شهر و تأیید دولت صورت گرفت

دیروز محمد باقر قالیباف شهردار تهران با حضور درجمع خبرنگاران در پاسخ سؤالی درباره افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی گفت: شهرداری تهران در تمام مدتی که از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد با وجود بالا رفتن نرخ سوخت در برابر افزایش نرخ کرایه‌ها مقاومت کرد و نرخ کرایه‌ها را ثابت نگه‌داشت. قالیباف تاکید کرد: به‌عنوان شهردارتهران بارها اعلام کردم که دوست ندارم نرخ‌ها افزایش یابد به همین دلیل منتظر بودیم همانطور که در تمام دنیا دولت‌ها به سیستم حمل ونقل عمومی سوبسید می‌دهند در کشور ما نیز با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سیاست‌های جبرانی اعمال شود که نشد. وی همچنین با اعلام اینکه درنهایت با تفاهم میان فرمانداری، استانداری و شورای شهر افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس به تصویب رسید افزود: آقای چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز بعد از صحبت با رئیس‌جمهور گفت: آقای احمدی‌نژاد نیز افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی را تایید کرده است.

کد خبر 138647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز