همشهری آنلاین: آثار هنرمندان صنایع دستی کشور به جهت حفظ هویت و نوین بودن، مهر اصالت از سازمان UNDP دریافت می‌کنند.

مصطفی قاسمی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: این سازمان اخیرا طی فراخوانی آثار افرادی را که تولیدات آنها در این حوزه با مواد اولیه و طرح های اصلی است، جمع آوری کرده و به سازمان بین‌المللی UNDP ارسال خواهد کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا شهریور ماه سال آینده زمانی که تمام آثار دنیا ارسال می‌شود، از هر استان ما رشته شاخص برای دریافت این مهر معرفی شود.

قاسمی همچنین یاداور شد: صنایع دستی بالقوه یک هنر و صنعت است که در ساختارهای تشکیلاتی و مدیریت های ناپایدار به هنر و صنعتی مظلوم تبدیل شده است.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی به ایسنا گفت: امسال 71 درصد مسافر به داخل کشور وارد شده که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

قاسمی اظهار داشت: برای داشتن بازاری خوب در حوزه صنایع دستی باید تولید خوب داشت که برای این کار نیز تنظیم استانداردها، اصالت و فرایندهای لازم باید رعایت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تولید انبوه در صنایع دستی باید توسط نیروی انسانی انجام شود، گفت: تولید انبوه یعنی اشتغال زیاد که لازمه این امر نیز آموزش مناسب است.

این مقام مسئول تاکید کرد: هم اکنون در سطح کشور 2 میلیون و 500 هزار نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.

مصطفی قاسمی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی برنامه ای عمل کردن از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: در گذشته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده ولی چون در چهار چوب برنامه های علمی و فراگیر نبوده، بنابراین ماندگاری نداشته است.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی در پایان افزود: جاذبه ها و ظرفیت های مرتبط با گردشگری و پتانسیل‌های موجود در صنایع دستی و زیبایی طبیعت استان گلستان از جمله دلایل انتخاب این استان جهت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشور می باشد.

کد خبر 13842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز