چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: فعالان بازار مسکن معتقدند تصمیمات اخیر دولت برای کنترل قیمت‌ها در این بازار، گرچه در ظاهر امری مطلوب و در راستای کاهش فشار اقتصادی به قشر متوسط به‌نظر می‌رسید اما طی ماه‌های گذشته موجب دامن زدن به آشفتگی قیمت‌ها در بازار مسکن شده است.

به گزارش همشهری کاظم مقدم رئیس انجمن اسلامی صنف مشاورین املاک با اشاره به اعلام دستورالعمل‌هایی از قبیل دوساله شدن قراردادهای اجاره و نیز ممنوعیت افزایش بیش از 9 درصدی اجاره‌بها، اظهار داشت: اعلام این خبر موجب شده تا بسیاری از مالکانی که در سایر نقاط کشور غیر از تهران قصد اجاره دادن ملک خود با تفاوتی اندک نسبت به مبلغ سال گذشته را داشتند، راه را برای افزایش 9‌درصدی اجاره‌بها هموار دیده و با نام قانون این کار را انجام دهند. وی با اشاره به عملی نشدن وعده‌های مسئولان در بازار مسکن، خاطرنشان کرد:

یکی از راهکارهای مناسبی که برای کنترل معاملات در این بازار اتخاذ شد، راه‌اندازی کد رهگیری بود اما این سامانه تا‌کنون چیزی جز افزایش هزینه برای مشاوران املاک دربر نداشته و امکان بهره‌برداری اطلاعاتی از آن در بخش خرید و فروش و اجاره، هنوز میسر نیست. نورالدین محی نیز در این نشست بسته اجاره را محدود به قراردادهای دوساله دانست و با اشاره به عملیاتی نبودن آن، خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمانی که این بحث مطرح شد، قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها رو به افزایش گذاشت. وی از اظهارات کارشناسی نشده و اقدامات شتابزده در بخش مسکن انتقاد کرد.

کد خبر 138411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز