گروه اجتماعی: رئیس پلیس تهران از اجرای طرح امنیت اخلاقی در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها خبر داد و افزود:

پلیس

این طرح به‌زودی در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و معابر اصلی به اجرا درخواهد آمد و همچنین پلیس کوهستان با متخلفان برخورد خواهد کرد. سردار حسین ساجدی‌نیا افزود: با گذشت یک هفته از آغاز طرح امنیت اخلاقی در سطح شهر شاهد کاهش 20 درصدی هنجارشکنی‌ها بوده‌ایم.وی ادامه داد: هم‌اکنون شاهد کاهش 50 درصدی مزاحمت نوامیس هستیم. همچنین در 3روز اخیر ماموران به ندرت با سگ گردانی برخورد کردند. درصورتی که فردی بخواهد سگ را به وسیله خودرو در سطح شهر بچرخاند، علاوه بر توقیف خودرو، سگ را نیز توقیف می‌کنیم.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: در طرح امنیت اخلاقی با فروشندگانی که لباس‌های نامناسب را در ویترین قرار می‌دهند یا آنها را عرضه می‌کنند برخورد خواهیم کرد. این در حالی است که آتلیه‌ها و آرایشگاه‌های مردانه نیز تحت نظارت پلیس هستند. رئیس پلیس تهران با اشاره به بهبود وضعیت برخورد ماموران در طرح امنیت اخلاقی گفت: قبل از اجرای طرح، ماموران آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و وضعیت برخورد نسبت به گذشته بهبود بیشتری یافته است. اگرچه در اجرای این طرح انتقاداتی نیز متوجه پلیس بود اما شهروندان باید بدانند برخی‌مواقع پلیس می‌تواند درصورت نیاز و برخورد با موارد مشکوک، کیف آنها را تفتیش کند یا از آنها کارت شناسایی بخواهد.

رئیس پلیس تهران از شناسایی و پلمب مراکز شوهای لباس زیرزمینی خبر داد و افزود: اینگونه مراکز اقدام به فروش لباس‌های قاچاق و نامناسب می‌کنند و درصورتی که پلیس متوجه شود بلافاصله با آنها برخورد خواهد کرد. رئیس پلیس تهران از کاهش 8درصدی جرم در خرداد ماه خبر داد و تصریح کرد: قصد داریم تا شهریور ماه کاهش جرم را به دوبرابر افزایش دهیم. بیشترین کاهش‌ها در حوزه سرقت خودرو، مغازه، منزل، لوازم داخلی خودرو و سرقت به عنف بوده است. وی از اجرای عملیات گشت شبانه در بزرگراه‌های سطح شهر خبر داد و افزود: ماموران پلیس از ساعت 9 شب تا 5 صبح اقدام به گشتزنی در 16 بزرگراه اصلی خواهند کرد.

کد خبر 138394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز