همشهری آنلاین : رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم پزشکی از فردا،2 تیر و رقابت 52 هزار داوطلب، گفت: کلید اولیه سوالات از 8 تیر ماه منتشر می‌شود.

دکتر جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار کلید اولیه سوالات کلیه رشته‌های آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی از ساعت 18 روز 8 تیر ماه، اظهارکرد: در صورتی که نسبت به هر یک از سوالات با کلید اعلام شده اعتراضی وجود داشته باشد، داوطلب می تواند اعتراض خود را حداکثر تا 10 تیر ماه بر اساس فرم اعتراض اعلام شده در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ارسال کند.

وی با بیان اینکه مدت زمان پاسخگوئی به 160 سوال در کلیه رشته‌ها،160دقیقه است، تصریح کرد: البته تعداد سوال در رشته‌های آمار زیستی 110 سوال، فیزیک پزشکی 140 سوال و مهندسی پزشکی 130 سوال است.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به مهلت توزیع کارت ورود به جلسه تا قبل از برگزاری آزمون، گفت: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن کارت ورود به جلسه، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار داوطلب، اصل فیش بانکی، مداد مشکی نرم، مداد تراش، پاک کن و سنجاق برای الصاق کارت به سینه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه از حضور داوطلبان فاقد کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد، اظهار کرد: داوطلبان باید حداقل یک ساعت قبل از شروع آزمون در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

نسل سراجی با تاکید بر اینکه در صورت حضور فرد دیگری به جای داوطلب اصلی در جلسه آزمون، فرد جایگزین به مراجع قضایی تحویل و شخص داوطلب مطابق مقررات با محرومیت‌های شدیدی مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، استفاده از هر گونه وسیله غیر مجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه‌های حافظه دار موجب محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلبان باید در صورتی که اطلاعات و مشخصات مندرج در کارتشان نیاز به تصحیح داشته باشد، روی کارت ورود به جلسه با خودکار قرمز تصحیح کنند و قبل از آزمون با مسئول رفع نقص هماهنگی لازم را انجام دهند، تاکید کرد: انجام هر گونه عملی که منجر به ایجاد بی نظمی در حوزه برگزاری شود، تخلف محسوب شده و با خاطی به شدت برخورد خواهد شد.  

کد خبر 138352

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز