چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دختر مانوئل نوریه‌گا، که وی را مرد قوی پانامارا صدا می‌کند اعلام کرد که فرانسه پدرش را به پاناما تحویل می‌دهد.

noriega

ساندرا نوریه‌گا به نقل از وکلای پدرش اعلام کرد فرانسه به آنها به‌طور رسمی خبر داده که با درخواست پاناما برای برگرداندن نوریه‌گا به این کشور موافقت کرده‌است.

او در یک پیام متنی که به فرانس پرس فرستاده، افزود:"اما ما هیچ‌چیز دیگری نمی‌دانیم."

فرانسه روز دوشنبه 30خرداد اعلام کرده بود سرگرم بررسی برنامه تحویل نوریه‌گا به کشورش پاناما برای اجرای قانون درمورد اوست.

دادگاهی در پاریس جولای سال گذشته او را بعد از استرداد از ایالات متحده زندانی کرده بود.

پاناما یک‌شنبه 29 خرداد گفته بود ایالات متحده با استرداد نوریه‌گا به پاناما موافق است.موافقت واشنگتن در این خصوص به دلیل معاهدات موجود و این‌که او هنوز دوران محکومیتش را طی نکرده‌است، لازم بود.

خانواده قربانیان نوریه‌گا از تصمیم پاناما برای نگهداری از او در سلولی مخصوص بعد از استردادش از فرانسه، انتقاد کرده‌اند.

کارمن اسپادافورا که برادرش در سال 1985 ربوده و سرش از بدن جدا شد به فرانس‌پرس گفته است:"این یک توهین است که یک سلول لوکس در اختیار این مرد گذاشته شود."

مائورو ززونیگا که در سال 1984 توسط ارتش ربوده و شکنجه شده بود نیز گفته است:"نوریه‌گا باید در سلولی معمولی زندانی شود چون همه پانامایی‌ها باید برابر باشند."

مانوئل نوریه‌گا به‌دنبال محکومیت سال گذشته‌اش در فرانسه دوره محکومیت 7 ساله‌ای را به اتهام پول‌شویی درامد حاصل از خرید و فروش مواد مخدر  از طریق بانک‌های فرانسه در دهه1980 طی می‌کند.او 20 سال در میامی ، آمریکا پیش از استردادش به فرانسه در زندان بود.

او در پاناما 3 محکومیت به دلایل نقض حقوق بشر دارد که بیشتر به دوره‌ای در حکومت نظامیان برمی‌گردد که نوریه‌گا به شدت در پشت پرده در همه اینها دست داشت، در سال‌های 1983 تا 1989.هر کدام از این 3 محکومیت‌، 20 سال زندان دارد.

امانوئل نوریه‌گا دیکتاتور نظامی پاناما در سال‌های 1983 تا 1989 بود که با تهاجم ایالات متحده به این کشور برکنار و سپس در آمریکا زندانی شد.گفته‌می‌شود او با سیا، سازمان جاسوسی اطلاعاتی آمریکا همکاری‌هایی داشته است.

 

کد خبر 138324
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز