چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: 192 کشور عضو سازمان ملل به اتفاق آرا دور دوم ریاست 5ساله بان‌کی‌مون در سازمان ملل را تصویب کردند.

ban ki mon

او که پیشتر وزیر امورخارجه کره جنوبی بوده است در سال 2007 بعد از کوفی عنان به دبیرکلی سازمان ملل رسید و روز سه‌شنبه 31 خرداد مجدد برای ادامه کارش تا 5 سال دیگر انتخاب شد.

دور دوم دبیر کلی سازمان ملل از اول ژانویه 2012 یعنی دی ماه آغاز می‌شود.

شورای امنیت هفته گذشته توصیه کرده بود تا کار بان 67 ساله در سازمان ملل ادامه پیدا کند. بان کی مون از اعضای سازمان ملل برای اعتماد و لطف بزرگ‌شان به او تشکر کرد..اوخبرنگاران گفت که کارهای بسیاری مانده است که باید انجام و پیگیری شود.

بان کی مون افزود:"واضح است که راه درازی در پیش داریم.بسیاری از مردم از حقوق اولیه محروم‌اند.بسیاری گرسنه‌اند.بسیاری از بچه ها هر روز جانشان را از دست می‌دهند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل از انتخاب مجدد بان استقبال کرد.

تمام گروه‌های منطقه‌ای سازمان ملل از جمله آمریکای لاتین و کارائیب  ، آخرین گروهی که دبیرکلی مجدد او را امضا کردند، از بان حمایت کردند.

دیپلمات‌ها و مقام‌های سازمان ملل می‌گویند کوبا، باربادوس و برخی دیگر باوجود نظرهای مخالفی مبنی بر نادیده‌گرفتن این منطقه از سوی بان‌کی مون، به حمایت و تایید گروه برای ادامه کار او کمک کردند.

براساس یک قانون نانوشته پست دبیرکلی سازمان ملل بین مناطق مختلف دنیا می‌چرخد و نباید این فرد شهروند یکی از اعضای دائمی شورای امنیت(ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین) باشد.

 

کد خبر 138322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز