باشگاه پرسپولیس ساعت 17:30 دوشنبه 30 خرداد 1390 با یک تصمیم عجیب، همه را غافلگیر کرد.

دایی

کمیته فنی این باشگاه برای انتخاب سرمربی، از ساعت 12 تشکیل جلسه داد و پس از 5ساعت و نیم سرانجام علی دایی به‌عنوان سرمربی پرسپولیس در فصل آینده معرفی شد.

این خبری بود که بیژن ذوالفقارنسب - سخنگوی کمیته فنی پرسپولیس - در اختیار رسانه‌ها قرار داد و گفت: «دایی 12ساعت فرصت دارد تا نظر خود را برای حضور در این تیم اعلام کند.»

دایی در شرایطی به‌عنوان سرمربی انتخاب شد که ظهر دیروز نامه‌ای را توسط نماینده تام‌الاختیار خود به باشگاه پرسپولیس ارائه داد و در اقدامی عجیب اعلام کرد که برای فصل بعد هیچ پولی از پرسپولیس نمی‌خواهد. در قسمتی از نامه دایی به باشگاه آمده است:

«می‌خواهم پرسپولیسی در شأن این تیم را روانه 3 جام معتبر کنم و ترجیح می‌دهم مبلغ پیشنهادی قراردادم را برای فصل آینده به‌منظور هدیه به هواداران برای جذب بازیکنان شایسته، به باشگاه تقدیم کنم. درصورت قهرمانی، فقط به همان مبلغ پاداشی که باشگاه درنظر می‌گیرد بسنده می‌کنم و مبلغ قراردادم را به باشگاه می‌دهم تا برای جذب بازیکنان خرج کند.»

این اقدام دایی فضای تصمیم‌گیری را برای مدیریت پرسپولیس سخت‌تر کرد و سرپرست موقت باشگاه دیگر نمی‌توانست به تنهایی سرمربی فصل آینده را انتخاب کند.

استیلی سوخت

رسانه‌ها در 2ماه اخیر بارها خبر دادند که استیلی فصل آینده سرمربی پرسپولیس خواهد بود. او که رابطه‌ای بسیار نزدیک با سرپرست موقت باشگاه داشت، خودش را آماده حضور در پرسپولیس می‌کرد ولی گویا فضای خاصی که در این چند ماه به‌وجود آمد در نهایت کاشانی را برای انتخاب استیلی پشیمان کرد و او همه چیز را به کمیته فنی سپرد. استیلی گزینه‌ای بود که در نهایت سوخت و نتوانست به یکی از مهم‌ترین هدف‌هایش در دوران مربیگری برسد. حتی در این 2ماه حرف و حدیث‌های زیادی در مورد مذاکره او با بازیکنان مختلف شنیده شد و دایی هم در مصاحبه‌هایش با صراحت گفت که کاشانی برای فصل بعد استیلی را انتخاب کرده است ولی در نهایت اتفاقات دیگری افتاد.

دخالت نداشتم

سرپرست موقت پرسپولیس پس از انتخاب دایی گفت: «از برخی افراد باتجربه در کمیته فنی استفاده کردیم. این یک روش اصولی برای انتخاب سرمربی است. آنها بدون توجه به شایعات اخیر به بررسی گزینه‌ها پرداختند و مطمئن هستم پشت این تصمیم استدلال و منطق است و امیدوارم این تصمیم به پرسپولیس کمک کند.» او اما با دایی شدیدترین اختلاف‌ها را دارد و حالا سؤال مهم این است که چگونه می‌خواهد با این مربی کار کند. سرپرست موقت پرسپولیس در این مورد می‌گوید: «بحث این صحبت‌ها نیست و این تصمیم کمیته فنی است. دایی 12ساعت فرصت دارد تا نظرش را اعلام کند و امیدوارم اعلام نظر به نفع باشگاه باشد. انتخاب مربی به این روش نشان می‌دهد که من به سمت هیچ گزینه‌ای نبودم؛ کما اینکه می‌توانستم در جلسات کمیته فنی باشم و نظرم را بگویم و شاید خروجی دیگری داشت اما کسانی که وجدان دارند قبول می‌کنند من هیچ دخالتی در این انتخاب نداشتم.»

کاشانی بعد از پایان جلسه در حالی این حرف‌ها را به زبان آورد که شایعه استعفایش هم شنیده شد و این موضوع دهان به دهان پیچید که دایی با توصیه افراد خاصی به‌عنوان سرمربی انتخاب شده است. او در مورد نامه دایی مبنی بر بخشش دستمزدش گفت: «دایی رقمی در حدود 700-600 میلیون تومان را بخشید که این مسئله جای تقدیر دارد. دایی بزرگواری کرد و این پول را برای جذب بازیکن اختصاص داد و کار خوبی بود.»

آب شدن یخ

ذوالفقارنسب با خروج از جلسه خطاب به خبرنگاران گفت: «با اعضای کمیته فنی با آزادی عمل و اخلاق و رفتاری درست، برنامه‌های نامزدها را بررسی کردیم. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم دایی در چارچوب رعایت قوانین باشگاه و همکاری با سرپرست باشگاه به‌عنوان سرمربی فصل آینده انتخاب شود. دلیل این انتخاب تلاش‌های صادقانه و صمیمانه این دو نفر است که برای پرسپولیس موفقیت‌آمیز بوده است. دایی ملزم است حداکثر ظرف 12ساعت نظر شفاف خود را در مورد این انتخاب بگوید و درصورتی که ایشان اعلام انصراف کنند با احترام به درخشان، استیلی گزینه دوم ما برای سرمربیگری پرسپولیس است. دایی آگاهی کامل به این مسئله دارد که باید در چارچوب قوانین و مقررات باشگاه با کاشانی همکاری داشته باشد. در ضمن در نخستین فرصت که دایی به ایران بیاید‌ با او صحبت خواهیم کرد تا یخ‌های رابطه دایی و مدیریت باشگاه آب شوند.»

کد خبر 138208

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز