شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

همزمان با افزایش دما در مناطق مختلف کشور، هشدار نسبت به افزایش آلودگی‌ها در برخی از شهرها و ورود موج جدید ریزگردها به کشور، وزارت بهداشت در پایگاه اطلاع رسانی خود از بروز پدیده خطرزای دیگری به نام افزایش اشعه ماوراءبنفش خبر داد.

آلودگی هوا

وزارت بهداشت اعلام کرد: شاخص تابش اشعه ماوراءبنفش امروز در شرایط خطر بسیار زیاد است و استفاده از عینک آفتابی و کرم ضد‌آفتاب هنگام تردد در فضای باز ضروری است.

پایگاه اطلاع رسانی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت روز گذشته اعلام کرد: اشعه ماوراءبنفش که یک اشعه مضر برای سلامت پوست و چشم است و می‌تواند عامل بروز سرطان پوست و برخی بیماری‌های پوستی باشد طی امروز (یکشنبه) در شاخص «خطر بسیار زیاد» قرار دارد.

براساس این گزارش شاخص اشعه ماوراءبنفش در یک طیف شدت از یک تا 11 درجه‌بندی می‌شود و اگر بین یک و 2 باشد بی‌خطر، بین 3 تا 5 کم‌خطر، بین 6 تا 7 دارای خطر زیاد و بین 8 تا 10 خطر بسیار زیاد و شاخص 11 نشانه خطر بسیار شدید این اشعه است. وزارت بهداشت در گزارش خود اعلام کرد که شاخص اشعه ماوراءبنفش طی امروز روی عدد 10 است و بنابراین در وضعیت «خطر بسیار زیاد» قرار دارد.
در این گزارش به مردم تمام استان‌های کشور پیشنهاد شده است تا برای کاهش عوارض اشعه ماوراءبنفش هنگام تردد در فضای آفتابی حتماً از عینک آفتابی استفاده کنند. کرم ضد‌آفتاب با SPF بالای 30 بزنند و ضمن اجتناب از ماندن طولانی در محیط بیرون، از کلاه و لباس مناسب استفاده کنند. از طرفی مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از ورود موج جدید گرد وغبار به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خبر داد و تا نیمه هفته جاری، افزایش دما را پیش‌بینی کرد.

پرویز رضازاده در ادامه تصریح کرد: برای 3 روز ابتدای هفته روند تدریجی افزایش دما را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت؛ به‌طوری که در هر روز یک درجه دمای هوا گرم‌تر می‌شود. وی گفت: از روز سه‌شنبه نیز بارندگی‌های پراکنده‌‌ای را در شمال غرب کشور خواهیم داشت. وی بیان کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های همدان، شمال سمنان، تهران، قزوین، مرکزی، قم و شمال اصفهان بارش باران خواهیم داشت. رضازاده همچنین با اعلام خبر فعال شدن دوباره کانون‌های تولید گرد و غبار در کشور عراق، گفت: گرد و غبار از امروز جنوب غرب کشور را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و تا روز سه‌شنبه این روند ادامه دارد. وی گفت: گرد و غبار امروز استان‌های خوزستان، ایلام و طی 2 روز آینده استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، لرستان و جنوب کرمانشاه را درگیر می‌کند.

کد خبر 137968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز