شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تعداد پرونده‌های بررسی شده برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ها از زمان آغاز به کار دولت دهم تا کنون را 15 هزار و 610 مورد اعلام کرد و گفت: سعی می کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه به استاندارد جهانی نسبت استاد به دانشجو دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مردانی در ششمین نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها، نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و اعضای هیئت اجرایی جذب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور از برقراری ارتباط الکترونیکی با دبیرخانه­های هیئت اجرایی، دفاتر تحقیق استانی و ایجاد سامانه جامع جذب (پورتال مرکزی)، پیگیری و نظارت بر اجرای دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی به عنوان اولویت‌ها و رویکردهای مرکز جذب اعضای هیئت علمی در سال 90 نام برد.

وی افزود: نظارت بر عملکرد هیئت اجرایی دانشگاه­ها به ویژه بر نحوه جذب اعضای هیئت علمی حق التدریسی، تقویت و ساماندهی بانک اسناد مرکز جذب و ارائه خدمات به هیئت­های اجرایی جذب، تقویت و گسترش شبکه منابع تحقیق به عنوان اعضای افتخاری هیئت‌های جذب در سطح دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از دیگر رویکردهای مرکز جذب در سال 90 است.

مردانی تشکیل هیئت اجرایی جذب استانی دانشگاه­های غیرانتفاعی، آزاد اسلامی ، پیام نور و علمی کاربردی ، ایجاد وحدت رویه در جذب و نهادینه سازی فراخوان سراسری با توجه به سیاست هیئت عالی جذب وزارت علوم را به عنوان برنامه‌های اساسی و مهم ترین اولویت های مرکز جذب در سال جاری نام برد.

وی افزود: کل پرونده های ارسالی به این مرکز از ابتدای مهر87 تا خرداد 90 شامل 21 هزار و 67 مورد بوده که مربوط به بررسی پرونده های اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی و غیردولتی، اعضای هیئت امنا، روسای دانشگاه‌ها و اعضای هیئت موسس مراکز آموزش عالی می شود که تعداد 15 هزار و 610 پرونده در دوره دولت دهم ارسال شده است.

مردانی درباره پرونده های بررسی شده مختص جذب اعضای هیئت علمی از مهر 87 تا خرداد سال 90 گفت: در این دوره زمانی از مجموع 21 هزار و 67 پرونده بررسی شده، تعداد 9 هزار و 431 پرونده مربوط به جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی و بورس تحصیلی دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم و 5 هزار و 25 پرونده مربوط به مدرسین مراکز جامع علمی کاربردی و 2 هزار و 100 پرونده نیز مختص دانشگاه پیام نور است.

وی افزود: همچنین در این مدت 858 پرونده ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، 3 هزار و 653 پرونده مربوط به اعضای هیئت امنا، هیئت موسسین و روسای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تعداد پرونده‌های بررسی شده از زمان آغاز به کار دولت دهم تا کنون را 15 هزار و 610 مورد عنوان کرد که از این تعداد 6 هزار و 407 نفر (3 هزار و 861 در سال 89 و 2 هزار و 121 نفر در سه ماهه اول سال 90) فقط به عنوان عضو هیئت علمی و بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های دولتی به تائید این مرکز رسیده اند و مراحل جذبشان در دانشگاه ها انجام شده و یا در حال انجام است.

وی همچنین با بیان اینکه روند رو به رشد جذب اعضای هیئت علمی در 2 سال گذشته از سیاست‌های اصلی وزارت علوم بوده است، گفت: با توجه به سیاست های وزارت علوم امیدواریم روند رو به رشد جذب اعضای هیئت علمی در سال 90 نیز ادامه داشته باشد و با برنامه ریزی های صورت گرفته در هیئت مرکزی جذب تا پایان برنامه پنجم توسعه بتوانیم به استاندارد جهانی نسبت استاد به دانشجو در کشور دست پیدا کنیم.

کد خبر 137898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز