جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت گوگل در کنفرانس خبری خود اعلام کرد در نظر دارد به زودی قابلیت‌های ویژه تلفن‌های هوشمند از قبیل جستجوی صوتی و تصویری را در موتور جستجوی خود فعال کند.

speak now

به گزارش مهر، کلید میکروفن ابزار شناسایی صوتی در روز کنفرانس خبری گوگل، در بخش سمت راست موتور جستجوی گوگل دیده می شد تا بازدیدکنندگان بتوانند این ابزار جدید را مورد آزمایش قرار دهند.

در حال حاضر این ابزار تنها بر روی مرورگر گوگل کروم فعال خواهد شد اما مقامات اجرایی این شرکت اعلام کردند امیدوارند دیگر سازندگان نرم افزاری بتوانند با ارائه ابزارهای مرتبط از این فناوری جدید پشتیبانی کنند.

مشابه آنچه در سیستم عامل اندروید و یا برنامه های گوگل در آی-فن دیده می شوند کاربران می توانند بر روی نشان میکروفن در موتور جستجوی گوگل کلیک کنند و سپس عبارت یا واژه مورد نظر خود را در میکروفن رایانه به صورت واضح بیان کنند.

این فناوری تشخیص صدا به گونه ای طراحی شده تا بتواند لهجه ها و مفهوم واژه یا عبارت بیان شده را در راستای رونویسی از صوت به شکل متن به خوبی درک کند.

جستجوی گوگل صوتی و تصویری

جستجوی تصویری نیز طی چند روز آینده در موتور جستجو فعال خواهد شد. "جونا رایت" مدیر جستجوی گوگل می گوید هر عکس داستانی دارد و ما می خواهیم با استفاده از این ابزار به کاربران کمک کنیم تا این داستان را بیابند. در ابزار جستجوی تصویری از تعدادی از الگوریتمهای اختصاصی گوگل برای شناسایی تصاویر استفاده می شود اما شناسایی صورت یکی از این الگوریتمها نیست.

بر اساس گزارش سی ان ان، کاربرانی که از مرورگرهای جدیدتر استفاده می کنند می توانند عکس مورد نظر خود را از روی صفحه اصلی رایانه به داخل نوار جستجوی موتور جستجو کشیده و رها کنند تا موتور جستجو کار خود را آغاز کند. همچنین ویژگی گوگل در ارائه نتیجه سریع جستجو طی چند هفته آینده برای جستجوی تصویری نیز فعال خواهد شد.

کد خبر 137845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز