سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه عکس "موزه پرگامون برلین" مجموعه آثاری از میثم موحدفرد به منظور بازنمایی برترین گنجینه های جهان از 24 تا 31 خردادماه در فرهنگسرای ارسباران به نمایش در می آید.

موزه پرگامون برلین

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه رهاورد همایش سال گذشته بنیاد فردوسی برای بزرگداشت هزاره جهانی شاهنامه است که در مرکز فرهنگی کنسرت هاوس برلین با حضور شاهنامه پژوهان برجسته از چند کشور به انجام رسیده بود.

بنیاد فردوسی کوشیده است برای نزدیکی بیشتر فرهنگ ها، از همه هنرها سود ببرد تا به نیکویی بازتاب دهنده میراث مشترک بشریت باشد.

پس از نمایش آثار عکاسی میثم موحدفرد درباره موزه لوور که سال گذشته چندین بار در فرهنگسراهای تهران به نمایش در آمد ، نمایشگاه پرگامون دومین گام از این دوره نمایشگاهی است و هنرمند عکاس کوشیده است تا در سی قاب گنجینه چشم نوازی از تمدن های سومر، بابل، یونان، روم و به گونه ای ویژه گنجینه هنرهای اسلامی را به تصویر بکشد.

نمایشگاه گشتی در موزه های بزرگ دنیا- پرگامون در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه شماره سه ارسباران واقع در سید خندان خیابان جلفا بر پا خواهد بود.

موزه پرگامون برلین بزرگترین گنجینه آلمان و پنجمین موزه اروپا به شمار می آید که سالانه نزدیک به یک میلیون نفر بازدیدکننده دارد.

 

کد خبر 137604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز