گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اخیرا شاهد آن هستیم که چندین مورد گود‌برداری غیراصولی منجر به تلفات جانی در سطح شهر تهران رخ داده آیا دادستانی در این باره اقدامی انجام داده است یا خیر؟ گفت:

ejeei

به‌نظرم می‌رسد که در زمینه جلوگیری از وقوع چنین حوادثی قوانین به اندازه کافی وجود دارد. وی ادامه داد: به‌نظر من نیازی به وضع قوانین مجدد وجود ندارد و تنها کافی است قوانینی که در حال حاضر وجود دارد به نحو شایسته اعمال و اجرا شود. محسنی‌اژه‌ای گفت: متأسفانه امروز از نام مهندسین ناظر تنها یک اسم باقی مانده درحالی‌که وظایف و اختیارات قانونی مهندس ناظر به‌طور مبسوط در قانون ذکر شده است. وی ادامه داد: اگر مهندسان ناظر بیشتر به تکالیف قانونی خودشان عمل کنند شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود اما امروز نظارت اینگونه مهندسان تنها یک نظارت صوری و یک امضای زوری است. دادستان کل کشور تأکید کرد: درباره گود‌برداری‌های غیراصولی اخیر دادستان تهران وارد ماجرا شده و در حال مذاکره با طرفین پرونده است و تلاش داریم تا به‌گونه‌ای عمل کنیم که چنین حوادثی تکرار نشود.

لیست مفسدان اقتصادی

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این پرسش که رئیس‌جمهور در آخرین نشست خبری خود لیست مفسدان اقتصادی را 312 نفر عنوان کرده بود درحالی‌که در نشست‌های قوه قضاییه این لیست را 250 نفر دانسته، گفت: رئیس‌جمهور در آخرین سخنرانی خود عنوان کرد اینکه کسی مفسد اقتصادی باشد تشخیص به‌عهده قاضی است ما تنها اسامی را اعلام می‌کنیم. این تغییر و اصلاح که تشخیص فساد اقتصادی به‌عهده قاضی است خوب است. به گزارش مهر وی گفت: لیست همان تعدادی است که من اعلام کرده‌ام و اگر بعدا به‌صورت پراکنده اسامی اعلام شده هنوز به دست قوه قضاییه نرسیده است. همچنین اگر اسامی توسط معاونین و وزارتخانه‌ها مطرح شده باشد نیز به این تعداد اضافه نمی‌شود.

پرونده بقایی

خبرنگار دیگری درخصوص آخرین نتیجه‌ رسیدگی به پرونده حمید بقایی در دیوان عدالت اداری سؤال کرد که سخنگوی قوه قضاییه گفت: اعتراض به رای یک روال معمول است. حکم صادره مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را تایید نکرده اما به این نتیجه رسیده که اشتباهی رخ داده است.

تأیید گفته‌های احمد توکلی

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از سوی احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس عنوان کرده که 3 قاضی عالی‌رتبه نزد رئیس‌جمهور رفته تا اتهاماتی را که متوجه معاون اول اوست پیگیری کنند، گفت: اصل موضوع را که نمایندگانی از طرف قوه قضاییه نزد رئیس‌جمهور رفتند و در این خصوص صحبت کردند درست است.

آخرین وضعیت ارجاع تخلفات

وی با اشاره به آخرین وضعیت ارجاع تخلفات دولت به دستگاه قضایی گفت: از طرف مجلس و هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مواردی اعلام شد که مرجع رسیدگی هر کدام متفاوت بود. برخی توسط دادستانی و بخشی نیز توسط دیوان عدالت در حال رسیدگی است و مواردی که نیاز به تحقیقات بیشتری داشت توسط سازمان بازرسی کل کشور در حال تکمیل است.

پرونده مدیران سابق ایران خودرو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرونده مدیران سابق ایران‌خودرو گفت: پرونده‌ای با موضوع مسائل مالی درخصوص مدیران و افراد مرتبط با ایران خودرو مطرح بود که افرادی احضار و برای تعدادی قرار صادر شد. وی افزود: برخی از این افراد تا زمان ارائه وثیقه یک یا 2 شب در بازداشت بودند و برخی نیز نتوانستند وثیقه را تامین کنند.

حق شکایت از روزنامه دولت

سخنگوی قوه قضاییه گفت: با توجه به تهمتی که روزنامه نزدیک به دولت به یک شخصیت حوزوی و همچنین رئیس قوه قضاییه زده است حق شکایت را برای خودمان محفوظ می‌دانیم.

کد خبر 137587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز