یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه رتبه بندی سال 90 دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی آغاز شد،گفت: در این رتبه بندی 3 نوع دانشگاه و موسسه پژوهشی شرکت داده نمی‌شوند.

جعفر مهراد در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: با توجه به انجام موفقیت آمیز رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال 1389، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دومین رتبه بندی خود را در سال 1390 آغاز کرده و پرسشنامه های لازم برای تهیه اطلاعات و مستندات از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی را به همراه جدول شاخص ها به دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور ارسال کرده است.

وی اظهار داشت: این پایگاه از دانشگاه‌ها و موسسات خواسته است که اطلاعات لازم را تا مهرماه 1390 به دبیرخانه رتبه بندی در ISC عودت دهند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: نکته حایز اهمیت این است؛ پژوهش که داده های آن از ISI استخراج می شود، توسط متخصصان رتبه بندی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام لحاظ می شود و بقیه شاخص‌های مربوط به آموزش تأثیرات اجتماعی، اقتصادی، تحصیلات و امکانات توسط دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی به پایگاه ارائه می شود.

وی با اشاره به استثنائات این رتبه بندی افزود: در رتبه بندی امسال موسسات پژوهشی که دانشجو نمی گیرند، دانشگاه‌هایی که تنها با یک موضوع خاص سر و کار دارند و دانشگاه‌هایی که تنها در یک یا دو مقطع دانشجو می گیرند، شرکت داده نمی شوند.

کد خبر 137412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز