وزیر بهداشت گفت 3 میلیارد دلار از محل اعتبارات افزایش قیمت نفت امسال برای استقرار و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور اختصاص داده شده که یکی از راه‌های مقابله و مبارزه با پدیده زشت زیر میزی است.

این اعتبار را مجلس شورای اسلامی برای استقرار و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم کشور اختصاص داده است.اشاره خانم وزیر به مصوبه مجلس در قانون بودجه90 در اجرای اهداف بند ب ماده 34 قانون برنامه 5ساله پنجم توسعه است که بر مبنای آن به منظور تحقق شاخص عدالت در سلامت و کاهش سهم هزینه‎های مستقیم مردم به حداکثر معادل 30‎درصد هزینه‎های سلامت، ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی درمانی، کمک به تأمین هزینه‎های تحمل‎ناپذیر درمان، پوشش دارو، درمان بیماران خاص و صعب‎العلاج، تقلیل وابستگی گردش امور واحدهای بهداشتی درمانی به درآمد اختصاصی و کمک به تربیت، تأمین و پایداری نیروی انسانی متخصص موردنیاز، 10درصد خالص کل وجوه حاصل از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‎ها علاوه بر اعتبارات بخش سلامت افزوده می‎شود.

مرضیه وحیددستجردی در شاهین دژ افزود: این وزارتخانه با اجرای این طرح، مصمم است تا با پدیده زشت زیر میزی به‌شدت برخورد کند. وی همچنین گفت: 20 هزار خانه بهداشت روستایی و 500 پایگاه اورژانس امسال در کشور ساخته می‌شود که با بهره‌برداری از این پایگاه‌ها، شبکه خدمات پیش بیمارستانی در کشور تکمیل خواهد شد. وزیر بهداشت همچنین از افزایش هزار تخت ICU و CCU تا پایان امسال به‌شمار تخت‌های بیمارستانی کشور خبر داد.

کد خبر 137374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز