چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا، به علیرضا کریمی صارمی هنرمند عکاس ایرانی اهداء شد.

علیرضا کریمی صارمی

به گزارش مهر، آکادمی هنرهای زیبای بولونیا معتبرترین آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا است که در سال 1711 میلادی تأسیس شده است.

ریاست این آکادمی امسال در سالگرد سیصدمین سال تأسیس آن از هنرمند عکاس کشورمان علیرضا کریمی صارمی دعوت به عمل آورد تا با حضور ایشان و به نمایش گذاشتن مجموعه عکسهای همسران باد ، سیصدمین سالگرد تأسیس این آکادمی جشن گرفته شود.

بنابراین با مدیریت و هماهنگی خانم سامینا سید مقدمات کار فراهم و این نمایشگاه از 7 تا 20 خرداد ماه  به نمایش گذاشته شد.

20 فریم عکسهای سیاه و سفید در اندازه بزرگ 1×1 متر مجموعه همسران باد که با نگاهی کاملاً هنری به سفالگران روستای کلپورکان در استان سیستان و بلوچستان است، در گالری زیبا و تاریخی این آکادمی که ساختمانی با قدمت بیش از چهارصد ساله می باشد با شکوه فراوان به نمایش گذاشته شده است.

در مراسم افتتاح این نمایشگاه آقای آدریانو بچیلیری ریاست آکادمی پس از تقدیر و صحبت درباره نوع نگاه عکاسی در مجموعه عکسهای همسران باد، مدال و دیپلم افتخار آکادمی هنرهای زیبا بولونیا را در سیصدمین سالگرد تأسیس آن به خاطر نگاهی کاملاً هنرمندانه در عکاسی به علیرضا کریمی صارمی اهدا کرد.

در این مراسم علیرضا کریمی صارمی درباره تاریخچه عکاسی و ورود آن به ایران تنها پس از 5 سال از ابداع آن در اروپا یعنی در سال 1844 و تدریس عکاسی در دارالفنون و در مورد دو عکاس ایتالیایی یعنی لوئیچی مونتابونه و لوئیچی پشه که در حدود سالهای 1861 و 1862 به ایران آمده و عکاسی کردند، به سخنرانی پرداخت.

در طول برگزاری نمایشگاه ضمن برگزاری کارگاههای آموزشی از سوی این هنرمند ایرانی و استاد دانشگاه در روز دوشنبه 9 خرداد ماه آقای Walter Guadagnin از منتقدین و نویسندگان معروف حوزه عکس و عکاسی ایتالیا به نقد و بررسی عکسهای نمایشگاه و آخرین تألیف خود در حوزه عکاسی پرداخت.

این نمایشگاه تا 20 خرداد ماه در گالری آکادمی هنرهای زیبا بولونیا ایتالیا برپا خواهد بود.

علیرضا کریمی صارمی متولد 1342 فارغ التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنرهای زیبا در کالیفرنیا آمریکا (فوق لیسانس) و طراح ، بنیانگذار و مدیر آژانس عکس ایران است که فعالیت های بسیاری در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

 

کد خبر 137101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز