چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: لوئیز انریکه سرمربی آ.اس. رم ایتالیا شد.

 Luis Enrique

ملی‌پوش سابق اسپانیا هدایت تیم فوتبال رم ایتالیا را به عهده گرفت.

به گزارش کیکر، انریکه 41 ساله که پیش از این سرمربی تیم دوم بارسلونا بود، با قراردادی دو ساله تا 30 ژوئن سال 2013 سکان هدایت تیم رم را به دست گرفت.

این اولین تجربه انریکه در مربیگری در یک تیم دسته اولی اروپاست. وی قبل از این تنها در تیم ب بارسلونا به عنوان جایگزین پپ گواردیولا، سرمربی فعلی تیم اول بارسا، مربیگری کرده است. وی موفق شد تیم دوم بارسلونا را به لیگ دسته دوم اسپانیا رسانده و این فصل را با احراز مکان سوم لیگ دسته دوم به پایان برساند. وی در تیم ب بارسا نیز درست مانند تیم الف که قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شد، از تکنیک پاس‌های کوتاه و سریع استفاده می‌کند. تکنیکی که احتمالا حالا در تیم رم پیاده خواهد کرد.

آ.اس.رم فصل 11/2010 را با کسب رتبه ششم به پایان برد و جواز حضور در لیگ اروپا را به دست آورد، اما نمایش‌های این تیم چندان چنگی به دل نمی‌زند. در ماه فوریه سرمربی این تیم، کلودیو رانیه‌ری مجبور به رفتن شد و مهاجم سابق رم، وینچنزو مونتلا جایش را گرفت. در پایان ماه مارس با تغییر مالکیت باشگاه و قرار گرفتن این باشگاه تحت مالکیت توماس دی‌بندتوی آمریکایی وضعیت تیم هم تغییر کرد.

حالا لوئیز انریکه باید تیم را از وضعیت پیشین خارج کرده و انتظارات هواداران بیشمار باشگاه پایتخت را برآورده کند.

انریکه از سال 1991 تا 1996 در رئال مادرید بازی می‌کرد و از آن سال تا پایان دوران فعالیتش به عنوان بازیکن در سال 2004 بازیکن بارسلونا بود. وی در تیم ملی اسپانیا بین سال‌های 1991 و 2002 در 61 بازی حضور داشت و 12 گل به ثمر رساند.

کد خبر 137097
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز