سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد در دومین نشست خبری خود به سؤالاتی درباره فعالیت جریان انحرافی پیرامون رئیس‌جمهور، ریشه‌های دشمنی غرب با ایران، مسائل اقتصادی کشور، تحولات بین‌المللی و روابط دولت و مجلس و دیگر مسائل داخلی پاسخ گفت. ‌

رئیس جمهور

محوری‌ترین سؤال‌های طرح شده‌ از رئیس جمهور که پروفسور حمید مولانا مشاور رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و وزیر امور خارجه او را همراهی می‌کردند،‌‌ معطوف به انتقادات از جریان انحرافی بود.

جن‌گیرها دستگیر شدند

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آنچه برخی تحت عنوان جریان انحرافی و ارتباط آنها با جن‌گیرها و رمال‌ها مطرح می‌کنند، گفت: در مورد افرادی‌که گفتید آنها را دستگیر کردند. خیال‌شان هم راحت شد. حالا بگذارند ما کارمان را بکنیم.‌ وی درباره انتقادات فرماندهان سپاه، ائمه جمعه و سایرین نسبت به جریان انحرافی گفت: پاسخ این سؤال را قبلا داده‌ام؛ موضع ما همچنان سکوت است؛ سکوت الهام‌بخش وحدت.

312 اسم به قوه قضاییه داده‌ایم

رئیس‌جمهور که پیش از این در نخستین نشست خبری خود از اعلام نام 025 مفسد اقتصادی به دستگاه قضا خبرداده بود دیروز در پاسخ خبرنگاری که پرسید اینکه گفته می‌شود مفاسد اقتصادی در رابطه با برخی اطرافیان رئیس‌جمهور وجود دارد، گفت: ما 312 اسم را به قوه قضاییه داده‌ایم. اینکه چه کسی تخلف کرده و چه کسی تخلف نکرده است به‌عهده‌ قاضی است؛ چون ما مرجع قضاوت نیستیم.

به تخلفاتم رسیدگی کنید

رئیس‌جمهور ادامه داد: برای چندمین بار می‌گویم تنها رئیس‌جمهوری هستم که اعلام کرده‌ام، تخلف از بنده، ‌خانواده بنده، بستگان بنده و از هرکس رخ داد، باید طبق قانون رسیدگی و برخورد شود و بار دیگر این موضوع را تکرار می‌کنم.

واکنش به انتقاد روحانیون

در ادامه، خبرنگاری به برخی انتقادها از دولت از سوی علما و روحانیون اشاره و پرسشی را در این‌باره مطرح کرد که احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: اگر نوع نگاهمان را به صحنه‌ ایران عوض کنیم برداشتمان متفاوت می‌شود. ایران یک کشور آزاد است و همه در آن حق اظهارنظر دارند و تا زمانی که این اظهارنظرها از حدود قانون و اخلاق فراتر نرود نباید به کسی تعرض کرد و افتخار این دولت این است که بیشترین انتقادها را پذیرفته است. علما و دیگران نظراتی دارند که باید مطرح کنند و فکر نمی‌کنم کسی در این کشور باشد که بگوید آنها نظراتشان را نگویند.

‌معرفی وزیر ورزش پس از پایان تعطیلات

خبرنگاری از رئیس‌جمهور در مورد بحث تشکیل وزارت ورزش و جوانان پرسید که احمدی‌نژاد در این باره گفت: ما با برخی مراجع و نمایندگان گفت‌وگوهایی داشتیم تا ابهامات را برطرف کنیم، اما به هر ترتیب آنچه می‌خواستیم اتفاق نیفتاده است و راهی جز این نداریم که وزیر معرفی کنیم. احمدی‌نژاد اظهار کرد: پس از پایان تعطیلات مجلس، وزیر مربوطه را معرفی خواهیم کرد.

ریشه دشمنی‌های غرب

رئیس‌جمهور اظهار کرد: پیش از این گفته بودم قطار هسته‌ای نه ترمز دارد و نه دنده عقب می‌رود و الان هم همین را می‌گویم. به لحاظ فنی ما مشکلی نداریم. احمدی‌نژاد گفت:‌ ما در بخش حقوقی در مرز قانون حرکت می‌کنیم و‌ بیشترین همکاری را با آژانس داشته و داریم و فعالیت‌ها‌یمان ‌ براساس قانون است، اما در بخش سیاسی که این روزها در این چارچوب اظهارنظر می‌شود ربطی به بحث هسته‌ای ندارد. موضوع اصلی دشمنی غرب با استقلال و پیشرفت ایران است به‌ویژه آمریکا و متحدانش. آنها نمی‌خواهند خارج از دایره سیطره آنها کسی به‌مراتب بالاتر و جهانی برسد. وی ادامه داد: خیال می‌کنند اگر اعلام کنند ایران به‌دنبال این و آن است، افکار عمومی را پشت‌سر خود می‌برند. بحث مذاکره بیشتر برای بهانه‌ تراشیدن است؛ چند وقت دیگر می‌گویند چرا وسط ایران کویر وجود دارد که آب آنجا تلخ است! نظام سلطه دائما به‌دنبال ونگ (نق) زدن است.

درباره نامه‌های رئیس مجلس

احمدی نژاد در پاسخ به خبرنگاری درباره انتشار و صدور نامه‌های رئیس مجلس ‌گفت: ‌ این دولت نه تنها پس از انقلاب بلکه در تاریخ کشور قانونمندترین دولت بوده است.‌ طبق قوانین حقوقی، مجری برداشت خود را دارد و نه برداشت دیگران را. اگر دیگران برداشت دیگری دارند باید این برداشت را به قانون تبدیل کنند. وی‌گفت: نامه‌ای به کلی سری برای ما نوشتند اما متنش را در تریبون عمومی خواندند. اشکال ندارد برخی وقتی به دولت می‌رسند فکر می‌کنند نباید هیچ حریمی را رعایت کنند. این هم اشکالی ندارد ما پاسخ می‌گوییم.

سؤالات همشهری که پرسیده نشد

روز گذشته در دومین نشست خبری احمدی‌نژاد در سال90 با وجودی که اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های حاضر در این نشست فرصت طرح سؤالات‌شان را پیدا کردند، مجال طرح سؤال به نماینده روزنامه همشهری داده نشد. 2سؤال مطرح نشده روزنامه همشهری را در ادامه می خوانید:

آقای رئیس‌جمهور سؤالمان درباره مصوبه 2 میلیارد دلاری مترو که در سال 88 به تصویب رسیده است؛ آیا جنابعالی با وجود اینکه این موضوع به‌دلیل عدم‌پرداخت؛ از سوی مجلس به قوه قضاییه ارجاع شده است، دستور پرداخت 2 میلیارد دلار را خواهید داد یا اینکه کماکان باید شاهد رنج مسافران مترو و شلوغی واگن‌ها باشیم و منتظر روند رسیدگی قضایی این موضوع.
در نشست خبری در باره باغشهرها و اقدامات دولت در این خصوص سؤالی پرسیدیم که به زمانی بعد موکول کردید با توجه به اینکه تاکنون اظهارنظری درباره این موضوع نکرده‌اید لطفا در این خصوص توضیح دهید.

کد خبر 137071

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز