همشهری‌آنلاین: در آستانه بیست و دومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، عاشقان آن عزیز سفر کرده، از جای جای ایران اسلامی در قالب کاروان‌های زیارتی راهی حرم مطهر آن امام عظیم الشان شده‌اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، 50 هزار زائر اصفهانی با هزار و 200 اتوبوس به حرم امام خمینی (ره) عزیمت می کنند.

برنامه های وی‍ژه ارتحال امام خمینی (ره) از چندروز گذشته در اصفهان آغاز شده است و ورزشکاران اصفهانی نیز با دوچرخه مسیر اصفهان تا حرم امام (ره) را رکاب می زنند .

همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه امام علی (ع) با پای پیاده به سمت مرقد مطهر حرکت کرده اند تا در بیست و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کنند.

بیش از 30 هزار نفر از عاشقان خمینی (ره) از استان خوزستان هم برای شرکت در مراسم سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی عازم مرقد مطهر آن بزرگوار شدند.

این تعداد که در قالب کاروان های بسیج ادارات، اصناف و پایگاه های شهری و روستایی و دانشجویی شب گذشته و امروز با 500 دستگاه خودرو و شماری هم به وسیله خطوط ریلی برای شرکت در مراسم سالگرد امام خمینی (ره) به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.

همچنین کاروان 15 هزار نفری مردم شهرستان های استان کرمانشاه ، برای بزرگداشت و شرکت در مراسم بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ، راهی مرقد آن حضرت شدند .

در این کاروان افزون بر مردان و زنان انقلابی، حضور نوجوانان و جوانان جلوه خاصی به جمع عاشقان روح الله بخشیده است .

15 هزار نفر از مردم همدان هم امروز با 428 اتوبوس برای شرکت در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی عازم مرقد مطهر ایشان شدند.

کاروان 10 هزار نفری مشتاقان روح الله نیز از شهرکرد به سمت مرقد امام خمینی رحمت الله علیه عزیمت کردند .

مشتاقان مرقد امام راحل از 7 شهرستان استان چهار محال و بختیاری پس از اقامه نماز جمعه ، برای شرکت در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عزیمت کردند .

همچنین کاروان 4 هزار نفری دوستداران امام راحل از ارومیه به سمت مرقد امام خمینی رحمت الله علیه عزیمت کردند .

مشتاقان مرقد امام راحل از 17 شهرستان استان آذربایجان غربی نیز، از دیروز برای شرکت در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) عزیمت کردند .

شماری از مشتاقان امام روح الله در شهرهای خوی و بوکان برای شرکت در این مراسم ، تا مرقد امام راحل را به مسافت بیش از 730 کیلومتر با دوچرخه رکاب می زنند .

همچنین کاروانی متشکل از 1200 نفر صبح امروز از دزفول عازم مرقد امام (ره) شدند .

زائران این کاروان، با 23 اتوبوس به مرقد مطهر حضرت امام خمینی عزیمت کردند .

کاروان زیارتی 635 نفره مردم مهاباد نیز، با شوق فراوان و دلی غمگین رهسپار تهران شد.

این کاروان امروز در میان بدرقه گرم مردم به سوی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت کرد تا همراه با میلیون ها نفر از مردم عزادار کشور و شیفتگان امام (ره) در سراسرجهان در مراسم بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی امام (ره) شرکت کند.

از دیگر استان های کشور نیز خبر می رسد، عاشقان خمینی کبیر در قالب کاروان های زیارتی از دیروز راهی حرم مطهر امام خمینی (ره) شده اند تا در مراسم بیست و دومین سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی شرکت کنند.

کد خبر 136792

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز