همشهری‌آنلاین: اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و میهمانان خارجی بیست و دومین سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با رئیس جمهور دیدار کردند

president

در این مراسم صدها اندیشمند، شخصیت فرهنگی، فعال رسانه‌ای و هنری مسلمان و غیرمسلمان از 35 کشور که برای حضور در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به تهران آمده‌اند حضور دارند.

رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در این دیدارگفت: توکل بر خدا و صبر بر مصیبت‌ها و سختی‌ها تنها رمز پایداری و پیروزی ملت ایران در مشکلات بوده است.

محمدعلی انصاری افزود: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما در داخل و خارج مورد دشمنی‌ها نبوده است.

وی گفت: حدود نیم قرن از آغاز نهضت امام خمینی(ره) می‌گذرد و در تمام این مدت، ایشان و یارانشان برای رسیدن به آرمان‌های توحیدی و الهی خود، شعارشان صبر بر اذیت‌ها و دشمنی‌ها و توکل بر خدا بوده که این همان شعار انبیاست.

رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: در 32 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در هیچ زمینه‌ای بن‌بست و در هیچ سختی‌ای شکست نداشته‌ایم و در رسیدن به هیچ قله‌ای مانعی سر راه ما نبوده است که بتواند حرکت ما را در این مسیر متوقف کند زیرا خدا راه را برای ما باز کرده و نشان داده است.

انصاری خطاب به میهمانان خارجی گفت: در تمام این مدت، دشمنان امام (ره) و انقلاب هم دو شعار داشتند؛ یعنی گفتند یا به راه و اندیشه ما بازگردید یا اگر بازنگشتید شما را از سرزمین‌های فکری و فرهنگی خود بیرون می رانیم.

وی افزود: اما ما وعده خدا را درک کردیم بنابراین خدا راه‌ها را به ما نشان داد.

انصاری ادامه داد: امروز سرافراز هستیم که در میان امت اسلامی بگوییم که همه وعده‌های خداوند به پیامبر(ص) را با همه وجود لمس کرده‌ایم و می کنیم و بسیار شادمان هستیم که سراسر دنیا تحت تاثیر فرهنگ و مکتب انبیا قرار گرفته‌ است.

وی گفت: بر خود می‌بالیم که می‌بینیم ملت دلاور فلسطین و نیز حزب الله لبنان و ملت‌های مسلمان از جمله مصر و تونس و سایر کشورهای اسلامی این گونه در برابر قدرت‌های ستمگر ایستاده‌اند.

رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزود: صبح آزادی نزدیک است و همه ملت‌های آزاده، صبح رهایی از شر ستم ظالمان را درک خواهند کرد.

خلیل اسماعیل، مهمان فلسطینی حاضر در این مراسم سخنرانی کرد، لوح یادبودی از مسجدالاقصی به رئیس جمهوری اسلامی ایران هدیه داد

کد خبر 136778

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز