رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با توضیح اینکه جوان امروز از اندیشه‌ها و سیره عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دور نیست، گفت:

این نسل، تشنه آموختن سیره ارزشمند امام(ره) با زبان روز است. امیر خوراکیان روز چهارشنبه در گفت‌وگویی، بهترین راهکار آشنا و نزدیک ساختن نسل جوان با اندیشه‌های امام خمینی(ره) را، قالب هنر عنوان کرد و افزود‌: زبان هنر از جمله ابزاری است که همواره و در هر دوره زمانی، قابلیت و ظرفیت انتقال پیام‌های ارزشمندی همچون اندیشه‌های امام(ره) به نسل‌های جوان را دارد. وی چارچوب فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی را مبنایی خلل‌ناپذیر برای ترسیم الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با اندیشه‌های ناب امام(ره) و ایمان و باور مردم به این اندیشه‌ها شکل گرفت، از این‌رو هیچ مبنای فکری نمی‌تواند به اندازه اندیشه‌های ایشان در مسیر ترسیم الگویی بومی برای پیشرفت کشور در همه عرصه‌ها راهگشا باشد.

خوراکیان بر رجوع مداوم به سیره نظری و عملی امام(ره) در همه عرصه‌ها تاکید کرد و گفت: این ارتباط نباید فقط در قالب برنامه‌های مرتبط با ارتحال ایشان خلاصه شود بلکه قرارگرفتن در مسیر پیشرفت، نیازمند رجوع مدام به این سرچشمه ارزشمند است. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مورد برنامه‌های این سازمان در بیست و دومین سالگرد ارتحال امام(ره) و قیام 15 خرداد گفت: کاروان‌های عزاداری سالروز ارتحال امام (ره) از سراسر کشور، میهمان 3 شب ویژه برنامه از 13 تا 15 خرداد ماه در بوستان ولایت خواهند بود.

وی افزود: در این سه شب، 150 هنرمند آثاری را در قالب‌های هنری نظیر خوشنویسی، نقاشی و طراحی با موضوعات مرتبط با امام‌خمینی(ره) به مخاطبان ارائه خواهند داد. خوراکیان مراسم شعرخوانی با موضوع امام(ره)، با حضور صابر خراسانی، پخش فیلم مذاکرات مجلس خبرگان در مورد انتخاب مقام معظم رهبری و سخنرانی روحانی مدعو را از دیگر ویژه برنامه‌های ارتحال در بوستان ولایت عنوان کرد و گفت: اعضای هیات رزمندگان جنوب تهران از میهمانان این سه شب مراسم خواهند بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آغاز این مراسم پس از اذان مغرب تا ساعت 22:30 هرشب اشاره کرد و افزود: در حاشیه این مراسم علاوه بر برپایی خیابان هنر، غرفه‌های فرهنگی و هنری نیز فعال هستند. وی بر تداوم ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری پس از ایام ارتحال امام خمینی(ره) در بوستان ولایت تاکید کرد و گفت: این مراسم در قالب برنامه‌های مفرح و متنوع تا 26خرداد‌ماه همزمان با ولادت حضرت امیرالمومنین(ع)، پذیرای شهروندان خواهد بود. خوراکیان مجموعه برنامه‌های «ره برِ ره یافتگان» را از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت بیست‌ودومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز حماسه 15 خرداد اعلام کرد و گفت: این ویژه‌برنامه در فرهنگسرای رضوان واقع در بهشت زهرا(س) اجرا می‌شود. وی برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی و تخصصی، انتشار و توزیع 140 هزار محصول فرهنگی ویژه این ایام و برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری عکس، داستان تصویری، تابلو نوشته، ارائه تصاویری مرتبط با بیداری اسلامی و امام خمینی(ره) را از دیگر برنامه‌های طرح ره برِ ره یافتگان عنوان کرد.

خوراکیان همچنین به راه‌اندازی 30 غرفه ارائه محصولات فرهنگی از جمله غرفه‌های پاسخگویی به شبهات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پاسخگویی به گفتمان دینی و عقیدتی، روایتگری، کودک و نوجوان، سامانه پیام کوتاه و بلوتوث و نمایش فیلم با موضوع امام خمینی(ره) در فرهنگسرای رضوان اشاره کرد.

کد خبر 136736

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز