پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

مراقب باشید، مهاجم‏‌ها حمله کرده‌‏اند! مهاجم‌‏های فضایی؟ نه، مهاجم که همیشه وحشتناک و عجیب وغریب نیست.

دوچرخه شماره 604

گاهی وقت‏ها موجوداتی زیبا و دوست داشتنی هم می‏‌توانند به قالب مهاجم در بیایند. درست مثل گیاهان. حتماً می‏پرسید گیاهان چگونه می‎توانند به یک جا حمله کنند و خطرناک شوند؟

موضوع از این قرار است که وقتی ما آدم‌ها گیاهانی را از جاهای مختلف دنیا به منطقه زندگی‌‏مان می‏آوریم، در واقع باعث می‏‌شویم آن گیاه غیربومی طبیعت منطقه‌مان را از بین ببرد. برای این‌که موضوع را بهتر درک کنید، بقیه مطلب را با دقت بخوانید.

در امریکا 90 درصد حشراتی که از گیاهان تغذیه می‏‌کنند، طبقه‏‌بندی شده‏‌اند، به این معنی که مشخص است کدام حشره کدام گیاه را می‌‏خورد. حالا اگر گیاهی را که جزو پوشش بومی منطقه به شمار می‏‌رود قطع کنیم و جای آن گیاه دیگری بکاریم، حشره‏ای که از آن تغذیه می‏کرده دیگر غذایی برای خوردن ندارد و از بین می‏رود.

در واقع با این کار ما تغییر بزرگی در چرخه طبیعت به وجود آورده‏ایم،چرا که با از بین رفتن حشره، پرنده‏ها هم غذایی برای خوردن نخواهند داشت و به تدریج از آن منطقه کوچ خواهند کرد. این موضوع نه تنها پرنده‏های آن منطقه را، که پرنده‏های مهاجر را هم تحت تأثیر قرار خواهد داد و آنها زیستگاه دیگری را برای استراحت در نظر خواهند گرفت.

پس متوجه شدید که کاشت گیاهان غیربومی باعث به هم خوردن نظم طبیعی هر منطقه خواهد شد و نتایج بسیاری بدی خواهد داشت.

کد خبر 136698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز