جمعه ۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

آیدا ابوترابی: دلایل زیادی وجود دارد که به یک حیوان صفت ترسناک یا وحشتناک بدهیم؛ چراکه شرایط گاهی وقت‏ها باعث می‏شود حیوانی که انتظارش را نداریم به اندازه زیادی وحشی شود

603

و برعکس، پیش می‏آید یک جانور درنده رفتاری کاملاً آرام از خود نشان ‏دهد. در هر صورت حیوانات زیادی وجود دارند که ویژگی‏هایشان باعث شده در فهرست جانداران خطرناک قرار بگیرند: گراز وحشی، خرس، کرگدن، اسب آبی، فیل، گربه‌سانان، بوفالو، تمساح و حتی موش و پشه! تعجب نکنید، همیشه که نباید برای خطرناک بودن دندان‏های تیز و نیش سمی داشت! موش و پشه هم به دلیل این‏که برخی بیماری‌ها را به انسان منتقل می‏کنند در این فهرست قرار می‏گیرند.

603

امان از این بوفالوها که گفته می‏شود خطرناک‏ترین جانور در افریقا هستند. تعداد افرادی که از سوی بوفالوها مورد حمله قرار می‏گیرند خیلی بیشتر از افرادی است که شیر آنها را می‏درد. پس بهتر است حسابی حواستان را جمع کنید. بوفالوها هر جانداری را که احساس کنند به قلمروشان نزدیک شده دشمن می‏پندارند. پس بهتر است اصلاً طرفشان نروید!

603

خرس از آن حیواناتی است که هم سنگین‌وزن است، هم می‏تواند شنا کند، هم می‏تواند با سرعت 50 کیلومتر در ساعت بدود و حتی می‏تواند از درخت بالا برود. خوب همه این ویژگی‏ها به اضافه چنگال و دندان‏های تیز باعث می‏شود در شمار حیوانات خطرناک باشد. می‏گویند اگر خرسی دیدید و جایی برای پنهان شدن پیدا نکردید، نباید بدوید یا نشان دهید ترسیده‌اید، آرام سر جایتان بایستید و به چشم‌های خرس نگاه کنید؛ بسیاری مواقع خرس به آرامی از کنارتان رد می‏شود.

603

فیل که خطرناک نیست؟ آخر نه دندان دارد، نه گوشت‌خوار است و نه سمی؛ اما سنگین‌وزن که هست! جالب است بدانید همین حیوان دوست‌داشتنی در سال باعث مرگ 300 تا 500 نفر می‏شود. آخر یک جانور شش تنی که شوخی ندارد. فیل‏ها با این که بسیار باهوش هستند،کاملاً غیرقابل پیش‏بینی‏اند. گفته می‏شود بهترین کار برای فیلی که عصبانی شده و قصد حمله دارد، سر و صدا کردن و بالا رفتن از یک درخت است.

603

باورتان می‏شود گونه‏ای از تمساح‏ها نزدیک 5 متر طول و 1200 کیلوگرم وزن دارند؟ این خزندگان سریع می‏توانند با دهان بزرگ و دندان‏های تیزی که دارند برای هر جانداری ترسناک به حساب بیایند. هر ساله صدها نفر در جنوب شرق آسیا و قاره افریقا توسط این درندگان مورد حمله قرار می‏گیرند که بیشتر آنها شکارچیانی هستند که دست از سر پوست گران کروکودیل‏ ها برنمی‏ دارند.

کد خبر 136057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز