گروه حوادث: وزیر بهداشت با اشاره به فعالیت کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره بررسی مرگ آتنا کوچولو در سنندج گفت: به‌نظر می‌رسد عارضه ایجاد شده در این کودک غیرطبیعی بوده است.

آتنا

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: حدود هزار بیمارستان در سراسر کشور خدمات بهداشتی، درمانی را به بیماران ارائه می‌دهند و صدها هزار نفر به این بیمارستان‌ها مراجعه کرده و اقدامات تشخیصی، درمانی و مراقبتی را اعم از بستری یا سرپایی دریافت می‌کنند. تمام این اقدامات به‌طور طبیعی ممکن است عوارضی را به‌دنبال داشته باشد که برخی از آنها ناشی از قصور یا تقصیر هستند.
وی افزود: بیمارانی که با عوارض ناشی از قصور در مراکز درمانی مواجه می‌شوند به دستگاه‌های قضایی و از جمله پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند. وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز باید تمام این موارد را رصد کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اینگونه عوارض در تمام دنیا مطرح است. به سایت‌های خبری خرده نمی‌گیریم اما در مجموع تمام تلاش وزارت بهداشت آن است که خدمات درمانی ارائه شده به مردم حتی در بخش خصوصی بهترین خدمات باشد و تمام ضوابط وزارت بهداشت در ارائه خدمات بهداشتی درمانی رعایت شود.وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر مرکز درمانی ضوابط وزارت بهداشت را رعایت نکند حتی ممکن است پروانه آن لغو شود. در این زمینه حتی ممکن است برخی بیمارستان‌ها به‌دلیل آنکه موازین وزارت بهداشت را رعایت نکنند درشان بسته شود. شاید از سال گذشته تاکنون 2بیمارستان به این دلیل بسته شده است. در این زمینه، هم بحث درمان و هم بحث حقوقی وزارت بهداشت وارد موضوع شده و آن را رسیدگی کرده‌اند.

وزیر بهداشت درباره قصور انجام شده درباره آتنا کودک 3 ساله سنندجی گفت: روزی که این اتفاق افتاد اطلاعات لازم را از دانشگاه مربوطه کسب کردم، متأسفانه این کودک به‌دلیل عمل جراحی لوزه در یک بیمارستان خصوصی بستری شده بود که دچار عارضه می‌شود. در مجموع باید بررسی‌های لازم برای علت مرگ این کودک انجام شود. کمیته‌های بررسی علت مرگ و میر در کردستان به این قضیه رسیدگی می‌کنند. همچنین جزو حقوق اولیای دم این کودک است که مسئله را پیگیر باشند. بی‌تردید کمیته مرگ و میر دانشگاه علوم پزشکی مربوطه نظارت کافی در این زمینه را خواهد داشت.

وزیر بهداشت گفت: مرگ این کودک غیرطبیعی است، باید علت آن در تحقیقات مشخص شود. جراحی لوزه به‌ویژه در کودکان از جمله جراحی‌هایی است که باید دقت زیادی در مورد آن انجام شود. بر این اساس به‌نظر می‌رسد عارضه غیرطبیعی بوده است.

کد خبر 136621

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز