صنعت سینما قصد دارد یک‌بار دیگر قصۀ قدیمی «تارزان» را به صورت فیلم سینمایی در آورد.

604

این فیلم که به صورت سه‌بعدی تهیه خواهد شد، انیمیشنی رایانه‌ای خواهد بود.دوازده سال پس از آن که کمپانی والت‌دیزنی «تارزان» انیمیشنی موفق خود را تهیه و تولید کرد، چند تهیه‌کنندۀ مستقل تصمیم گرفته‌اند یک بار دیگر به ماجراجویی‌های مرد جنگل رنگ انیمیشنی بزنند و یک کارتون جدید تهیه کنند.

ریچارد کلوس کارگردان نسخۀ جدید «تارزان» است. فیلم‌نامۀ این فیلم هم مثل «تارزان»‌های قبلی براساس قصۀ‌ کتاب کلاسیک ادگار رایس باروکز نوشته شده است.

در این فیلم، تارزان به‌صورت پسربچه‌ای نشان داده می‌شود که توسط حیوانات جنگل بزرگ می‌شود و در بزرگ‌سالی با نام تارزان شناخته می‌شود. او که همه جای جنگل را می‌شناسد، به کمک آدم‌هایی می‌آید که راه خود را در جنگل گم کرده‌اند و در همین حال، با آدم‌های بدی که قصد نابودی محیط‌زیست و اهالی بومی را دارند مبارزه می‌کند.

604انیمیشن سه بعدی «تارزان» در اواخر سال آینده برای نمایش عمومی آماده می‌شود و قرار است تعدادی از بازیگران سرشناس سینما به‌جای تارزان و بقیه شخصیت‌ها صحبت کنند.

به گفته سازندگان ، این انیمیشن بیشتر از آن که شبیه انیمیشن‌ کمپانی والت دیزنی باشد، شبیه نسخه اصلی فیلم «تارزان» است که در سال 1932 ساخته شد. این فیلم را دبلیو. اس. ون‌دایک کارگردانی کرد و جانی ویسمولر در آن برای اولین بار نقش تارزان را بازی کرد.

ریچارد کلوس می‌گوید: «مجموعه فیلم زنده «تارزان» در حال حاضر به صورت یکی از آثار کلاسیک دنیای سینما در آمده است. اما هم من و هم والدینم و هم خیلی‌های دیگر با ماجراجویی‌های جانی ویسمولر در دل جنگل‌های پردرخت بزرگ شده‌ایم. تارزان برای همه ما مثل یک خاطره خوش است و در همه جای دنیا او یکی از شخصیت‌های محبوب کودکان و نوجوانان است. با آن که تارزان قدرت خیلی زیادی دارد ، ولی از آن علیه آدم‌های خوب و بی‌گناه استفاده نمی‌کند.

 او درکنار آدم‌های خوب به نبرد با آدم‌های بدی می‌رود که می‌خواهند زندگی آنها را خراب کنند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت تارزان هم همین است. او حکم نیروی خیر و خوبی را در برابر نیروی شر و بدی دارد و قصه‌های فیلم‌های او دربارۀ نبرد همیشگی بین این دو نیروست.»

ادگار رایس باروکز قصۀ «تارزان» را در سال 1912 میلادی نوشت. این قصه، اولین بار در یک نشریۀ ادبی چاپ شد و استقبال خوانندگان از ماجراجویی‌های یک مرد جنگلی که نمی‌تواند درست حرف بزند، نویسنده را بر آن داشت که قصه‌های بیشتری را با محوریت تارزان بنویسد. این قصه‌ها خیلی زود در یک سلسله‌کتاب ادامه پیدا کردند و به‌سرعت به زبان‌های دیگر دنیا هم ترجمه شدند.

باروکز که سال 1875 میلادی به دنیا آمده بود، قصه «تارزان» را در سن 37 سالگی نوشت و با آن به شهرت زیادی رسید. او قصه‌های دیگری هم نوشت، ولی وقتی در سال604 1950میلادی درگذشت ، همه او را به عنوان خالق «تارزان» می‌شناختند.

دنیای سینما اولین‌بار در سال 1932میلادی به سراغ قصه «تارزان» رفت . جانی ویسمولر که در اصل اهل رومانی بود و قبل از بازی در فیلم مدال قهرمانی شنای المپیک را گرفته بود، با این فیلم وارد عالم بازیگری شد.

او تا سال 1948 میلادی در 12 فیلم تارزانی بازی کرد که معروف‌ترین فیلم‌های تارزانی تاریخ سینما هستند. پس از آن، در یک مجموعه‌فیلم ماجراجویانه دیگر به نام «جیم جنگلی» ظاهر شد که شباهت‌هایی به کارهای تارزانی او داشت. وی در 13 فیلم از مجموعه‌فیلم «جیم جنگلی» بازی کرد و سپس سینما را کنار گذاشت.

صنعت سینما که پس از کناره‌گیری ویسمولر از پروژۀ «تارزان» نمی‌خواست پرونده این کار موفق را ببندد، به سراغ یک ورزشکار دیگر به نام گوردن اسکات رفت .اسکات اولین نقش تارزانی خود را در سال 1955 میلادی بازی کرد. تماشاگران با آن که عادت داشتند ویسمولر را در نقش تارزان ببینند، ولی اسکات را هم در این نقش قبول کردند و وی تا سال 1960 میلادی در 6 فیلم تارزانی ظاهر شد.

موفقیت مجموعه‌فیلم‌های تارزانی باعث شد تا در سال 1966 میلادی یک مجموعه تلویزیونی هم براساس این قصه تهیه و تولید شود. این مجموعه که پخش آن تا 57 قسمت ادامه پیدا کرد، ران ایلای، قهرمان ورزش شنا را در نقش مرد جنگلی داشت.

فرق این تارزان با تارزان‌های قبلی در این بود که او به شهر می‌رود و تحصیل هم می‌کند! ولی علاقه‌اش به جنگل و محلی که در آن بزرگ شده، وی را وادار می‌کند دوباره به آن‌جا برگردد.

«تارزان» انیمیشنی جدید در شرایطی ساخته می‌شود که قرار است یک فیلم تارزانی دیگر هم برای نمایش عمومی در سال 2013 میلادی آماده شود.

کد خبر 136620
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز