پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین-محمد رسولی: شرکت سوئدی سونی‌اریکسون افزایش سه برابری سود خالص خود در سه‌ماهه چهارم سال 2006 را ، موزیک‌پلیر و دوربین‌های نصب شده بر روی گوشی‌های جدید خود می‌داند.

بنابر گزارش مسئولان این شرکت، سود شرکت در این 3 ماه، 447 میلیون یورو بوده که نسبت به زمان مشابه در سال 2005( 144 میلیون یورو) ، سه برابر شده است. فروش این شرکت در این مدت با 61 درصد رشد به 26 میلیون گوشی رسیده که بسیار چشمگیر است.

 بسیاری از کارشناسان دلیل این موضوع را سری جدید گوشی‌های این شرکت یعنی Walkman و Cyber-shot می‌دانند که با ارائه دوربین‌های با کیفیت و موزیک‌پلیر بسیار عالی و قیمت‌های مناسب باعث جذب تعداد زیادی از مشتریان به سمت خود شده است.


این رشد چشمگیر که نوید یک سال بسیار خوب و قدرتمند را برای این شرکت سوئدی می‌دهد، باعث رشد 0.7 درصدی سهام این شرکت شده  و آن را به 4.22 دلار در بازار بورس استکهلم رسانده است.کل فروش سونی‌اریکسون در سال 2006 نیز با رشد 64 درصدی نسبت به سال 2005 به 3.78 بیلیون یورو رسیده است.


این روند رو به رشد در شرکت سونی‌اریکسون باعث مشکلات بسیار برای رقبای معروف آن یعنی  موتورولا  و  نوکیا گردیده و بسیاری از مشتریان خود را به این ترتیب از دست داده‌اند.
هفته گذشته نوکیا کاهش 9 درصدی فروش را اعلام کرد و به نظر می‌رسد وضعیت موتورولا از این هم بدتر باشد.


شرکت  سونی‌اریکسون که تلفیقی از  شرکت ژاپنی سونی و شرکت سوئدی اریکسون است، در ابتدای کار مشترک خود، چندان مورد توجه مشتریان قرار نگرفت ولی در سال 2006 با ارائه محصولات جدید ، در واقع توانست بسیاری از مشتریان را مجاب به خرید کند.


 در صورتیکه روند این شرکت به همین شکل ادامه پیدا کند و رقبا نتوانند محصولات جدید و قابل رقابت ارائه کنند، به نظر می‌رسد در انتهای سال 2007 بتواند سهم عمده ای از بازار گوشی‌های همراه را به خود اختصاص دهد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 13656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز