شنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: تلفن‌های همراه دارای قابلیتی همچون ذخیره سازی تصاویر و ویدئوهای مختلف هستند اما مشاهده آنها در صفحه نمایشگری کوچک برای دارندگان آنها خوشایند نیست.

اکنون فناوری جدیدی در اختیار دانشمندان قرار گرفته است تا با طراحی و ساخت میکرو پروژکتورها این مشکل ناخوشایند برای همیشه برطرف شود.

شرکت «مایکروویژن» در واشنگتن آمریکا، سیستم جدیدی به نام میکروپروژکتور را در سال آینده در نمایشگاه محصولات الکترونیکی معرفی خواهد کرد که با برخورداری از لیزرهای نیمه هادی و یک آینه کوچک و به لطف اندازه بسیار کوچکش می‌توان آن را به یک تلفن همراه و یا «آیپاد» متصل کرده تا تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده در آن در اندازه ای بزرگتر نمایش داده شود.

در حال حاضر تمایل زیادی درخصوص نصب این میکروپروژکتورها در تلفن های همراه وجود دارد.

بر اساس گزارش تکنولوژی ریویو، پروژکتورهای جدید در شرکت «مایکروویژن» از دو بخش اصلی تشکیل شده‌اند؛ مجموعه‌ای از لیزرهای قرمز، آبی و سبز ساخته شده از فلزات نیمه‌هادی هم چون گالیوم و آینه‌ای به قطر یک میلیمتر که بر روی دو محور متمایل می‌شود.

به گفته طراحان این پروژکتورها، لیزرهای یادشده بر روی آینه درخشیده و آینه نیز طیف نوری را در قالب تصاویر چند برابر شده بر روی سطوحی هم چون دیوار منعکس می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود دارندگان تلفن‌های همراه در جهان از این فناوری جدید استقبال قابل توجهی کنند.

کد خبر 10519

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز