یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی:‌ سونی اریکسون، چهارمین تولید‌کننده گوشی تلفن همراه در جهان 8 گوشی جدید به بازار داد.

این شرکت که ترکیبی از شرکت سوئدی اریکسون واقع در استکهلم و شرکت ژاپنی سونی است، یکی از معروفترین تولیدکنندگان گوشی‌های پیشرفته تلفن همراه در سالهای اخیر بوده و تخصص بسیاری در تولید گوشی‌های مدل WalkMan  برای پخش صدا با کیفیت عالی و همچنین دوربین‌های مخصوص تلفن همراه دارد. این تخصص و همچنین قیمت مناسب تولیدات آنها باعث گردیده در 3 ماهه آخر سال گذشته، بیشترین فروش را   در بین رقبا داشته باشند.
4 مدل از گوشی‌های جدید دارای امکانات کمتری می‌باشند که طبق اعلام سخنگوی این شرکت این گوشی‌ها برای افراد کم درآمد طراحی شده‌اند. مدل‌های w888 و w880  از نسل سوم تلفن‌های همراه هستند که برای رقابت با شرکت فنلاندی نوکیا و شرکت آمریکایی موتورولا طراحی شده‌اند. این دو مدل دارای 1 گیگا بایت حافظه پیش‌فرض هستند که می‌توان 900 موسیقی بر روی آن ضبط کرد. همچنین دارای دوربین  2 مگاپیکسلی و بدنه استیل هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان بهار به بازار وارد شوند.
از سری واکمن، مدل  W610  نیز در حال تولید انبوه می‌باشد که دارای 512 مگابایت حافظه پیش‌فرض و دوربین 2 مگاپیکسلی است. همچنین دارای قابلیت TrackID  است که توانایی بریدن موسیقی را به کاربر می‌دهد.
دومین مدل CyberShot  این شرکت یعنی k810  نیز قرار است به زودی ارائه شود. مدل K800 آن نیز  که اولین مدل سایبرشات شرکت سونی اریکسون است تاکنون در جهان 4.5 میلیون عدد به فروش رفته است.
مدل K200  و K200 با دوربین دو مدل ارزان این شرکت است که دارای رادیو FM نیز هستند و مدلهای J110  و J120 نیز که بسیار ارزان هستند فقط قابلیت گفتگو و ارسال متن دارند. تمامی گوشی‌ها نیز قرار است در نیمه اول سال 2007 به بازار وارد شوند.
سونی اریکسون  از اواسط سال گذشته  با افزایش فعالیت خود توانسته سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد و پیش‌بینی می‌شود که  بتواند در سال 2007 روند بهتری داشته باشد. در حال حاضر این شرکت در بین تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه در مقام چهارم قرار دارد و نوکیا در رتبه اول است.

کد خبر 15502

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز