همشهری آنلاین : دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر ضرورت ایجاد دانشکده‌ برای هنرهای ایرانی گفت: تأسیس دانشکده هنرهای سنتی ایرانی و اسلامی از سوی شورا پیگیری می‌شود و استادان پیشکسوت می‌توانند نظرات راهگشای خود را ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورا با حضور در منزل استاد محمود فرشچیان در دیدار با این هنرمند پیشکسوت هنرهای ایرانی گفت: کمیسیون هنر و معماری شورا پیگیری‌های لازم را برای اجرای کارگاه‌های آموزشی هنرهای ایرانی با حضور استاد فرشچیان در موزه استاد انجام می‌دهد.

در این دیدار استاد محمود فرشچیان با تأکید بر توجه به هنرهای سنتی و اصیل ایرانی و نقاشی ایرانی گفت: سال‌هاست که نقاشی مدرن در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ اما هنرهای ایرانی و اسلامی آموزش داده نمی‌شود. در حالی که جوانان فراوانی به هنرهای ایرانی علاقه دارند.

فرشچیان در ادامه گفت: هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی هویت دارند اما به آموزش و پژوهش آن‌ها توجه نمی‌شود و مرکزی برای تحقیق درباره این هنرها در کشور وجود ندارد. در این میان صداوسیما می‌تواند بیش از گذشته در گسترش و حمایت از هنرهای ایرانی ایفای نقش کند.

مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این کمیسیون برای هنرهای ایرانی و معماری ایرانی اسلامی که دچار بی‌هویتی و سردرگمی شده برنامه های عملی ساماندهی دارد و در صورت لزوم با تصویب در شورا اجرایی می شود.

کد خبر 136452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز