رئیس مجلس خبرگان با اشاره به جریانی که این‌روزها تحلیل‌هایی در مورد آن وجود دارد، اظهار کرد:

این جریان کاری نمی‌تواند بکند. امام(ره) به ما وعده داده بودند که هیچگاه نترسید از اینکه انقلاب از بین برود، البته امام(ره) معتقد بودند که دشمنان نمی‌توانند کاری بکنند؛ چراکه این انقلاب مجانی و با کودتا به‌وجود نیامده بود اما حضرت امام(ره) شرطی هم گذاشتند و گفتند شما نباید با هم اختلافی داشته باشید، اگر شما به جان هم بیفتید آن وقت دشمن ممکن است بتواند از این اختلافات سوءاستفاده کند. انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای پس از امام(ره)، دشمنان نظام را مأیوس کرد.

به گزارش فارس، رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر جمهوری اسلامی پس از ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دشمنان نظام را مأیوس کرد. آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در نشستی خبری که دیروز در محل دفتر ریاست خبرگان رهبری برگزار شد با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مجلس خبرگان رهبری سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به همه ملت ایران تسلیت می‌گوید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نظام را به رفراندوم گذاشتند، افزود: امام خمینی به مردم و ملت ایران اطمینان داشتند و این مسئله مهمی است؛ امام با اطمینان به مردم جنگ را رهبری کردند.رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطره‌ای از درگذشت امام راحل گفت: سال 68 بنده به خاطر بیماری قلبی که داشتم برای معالجه به انگلیس رفتم، چون در ایران مثل امروز پیشرفت‌های پزشکی قلب صورت نگرفته بود. وقتی خبر رحلت امام خمینی (ره) منتشر شد به دفتر هواپیمایی ایران در لندن رفتم اما یکباره 250خبرنگار خارجی را دیدم که احساس می‌کردند در ایران زد و خورد شده یا خواهد شد و خبرهای تازه‌ای به گوش آنها خواهد رسید، اما روز دوم رحلت امام بود که رسانه‌های دنیا اعلام کردند آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان رهبر ایران انتخاب شدند و این خبر مثل آبی بود که روی آتش دشمنان ریخته شد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به روحانیت و معنویت اهمیت می‌دادند، به آخرین انتخابات هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: برخی‌ها فکر می‌کردند که بنده برای ریاست مجلس خبرگان رهبری با آقای هاشمی دعوا می‌کنم اما بنده و آقای هاشمی با تمامی اختلاف سلیقه‌ها که بود این موضوع را حل کردیم؛ چرا باید با یکدیگر دعوا کنیم. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک فرهنگ بوده است، نه نظام کودتایی که بخواهد سقوط کند، به جوانان و روحانیون توصیه کرد که وحدت خود را حفظ کنند.

نظارت به معنای حراست از رهبری است

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری قائل به عصمت برای خودشان نیستند و مجلس خبرگان نیز قائل به عصمت مقام معظم رهبری نیست، گفت: وظیفه مجلس خبرگان رهبری 2چیزی است؛ اول تعیین رهبری به معنای کشف رهبری است و دوم نظارت بر رهبری است. مهدوی کنی با بیان اینکه نظارت بر رهبری به معنای حراست از رهبری است، گفت: نظارت به این معنا نیست که ما بخواهیم از رهبری اشکال بگیریم؛ نظارت ما همان نظارت حراستی است که در دعای عهد آمده است، البته ما نمی‌گوییم اشتباه وجود ندارد اما معتقدیم که نظارت بر رهبری همان حراست از رهبری است.

کد خبر 136106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز