چهارشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹
۰ نفر

گروه حوادث: خواستگاری، ترفندی بود که 3 مرد تصمیم گرفتند با استفاده از آن، نقشه گروگانگیری میلیونی از طعمه خود را عملی کنند.

متهمان

آنها با طعمه قرار دادن دختر جوانی بر سر راه مرد ثروتمند، وی را به بهانه خواستگاری به خانه‌ای اجاره‌ای کشاندند و نقشه خود را عملی کردند. ماجرای این گروگانگیری بعدازظهر نخستین روز خرداد و زمانی فاش شد که مردی سراسیمه نزد ماموران پلیس رفت و خبر از ربوده شدن برادرش به نام مازیار داد.

این مرد به ماموران گفت: مازیار حدود ساعت 9 صبح برای انجام کاری از خانه خارج شد اما 2ساعت بعد مردی با من تماس گرفت و گفت که او را گروگان گرفته است. این مرد مدعی شد که اگر تا چند ساعت دیگر مبلغی را که او درخواست کرده‌است به او پرداخت نکنم، دیگر برادرم را نخواهم دید.

ماموران با شنیدن حرف‌های مرد جوان، ماجرا را به دادسرا گزارش کردند و با صدور دستور قضایی، تحقیقات درخصوص این پرونده آغاز شد. تیم تحقیق برای پیدا کردن سرنخی از آدم‌ربایان به پرس‌وجو از برادر مازیار پرداخت. او گفت: از مدتی قبل برادرم با دختر جوانی به نام نازنین آشنا و به او علاقه‌مند شده بود. او می‌خواست با این دختر ازدواج کند و به همین دلیل صبح امروز برای ملاقات با خانواده وی از خانه خارج شد اما دیگر برنگشت.

تماس‌های تهدید‌آمیز

ماموران که حدس می‌زدند دختر جوان از سرنوشت مرد ناپدید شده باخبر باشد راهی خانه او شدند اما از نازنین هم خبری نبود و به‌نظر می‌رسید که او هم به طرز عجیبی ناپدید شده است.پلیس که با معمایی پیچیده روبه‌رو شده بود، تحقیقات برای یافتن ردی از مرد ربوده شده را ادامه داد و این در حالی بود که تماس‌های تهدیدآمیز آدم‌ربایان ادامه داشت و آنها برای تهیه پول فقط یک روز به خانواده گروگان‌شان مهلت داده‌بودند.

ماموران که تنها راه‌حل این معما را معامله با آدم‌ربایان می‌دیدند، با دادن آموزش‌های لازم به خانواده مازیار از آنها خواستند برای پرداخت پول با گروگانگیران قرار بگذارند. درحالی‌که تماس‌های تلفنی متهمان برای تعیین محل قرار ادامه داشت، ماموران موفق شدند در بررسی‌های تخصصی خود، محل تردد آدم‌ربایان را در منطقه نیاوران شناسایی کنند.

این منطقه همان جایی بود که متهمان قصد داشتند گروگان خود را با مبلغ درخواستی‌شان معاوضه کنند. تیم‌های عملیاتی پلیس این منطقه را محاصره کردند و محل قرار را زیرنظر گرفتند. درحالی‌که چند ساعت از آخرین تماس گروگانگیران گذشته بود، ماموران موفق شدند یکی از آدم‌ربایان را که برای بررسی محل قرار به آنجا رفته بود، شناسایی و دستگیر کنند.

متهم که ابتدا مدعی بود اشتباهی دستگیر شده، در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد که مرد ربوده شده در خانه‌ای در شمال تهران زندانی شده‌است. با این اطلاعات، ماموران راهی این محل شدند و در یک عملیات ضربتی موفق به آزادی گروگان و دستگیری 2 مرد و یک زن به اتهام آدم‌ربایی شدند. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که زن دستگیرشده کسی نیست جز نازنین که قرار بود با گروگان ازدواج کند و 2 مرد دیگر نیز برادران او بودند.

نقشه تمام‌عیار

با انتقال متهمان دستگیرشده به اداره آگاهی، یکی از برادران نازنین در بازجویی‌ها گفت: از چند ماه قبل در بررسی‌هایمان متوجه شدیم که مازیار وضع مالی خوبی دارد و برای همین تصمیم گرفتیم از وی اخاذی کنیم. از آنجا که او مجرد بود، برای اجرای این نقشه از خواهرمان نازنین کمک گرفتیم. طبق نقشه‌ای که طرح کرده بودیم، قرار شد نازنین به‌عنوان خریدار به مغازه مازیار برود و با او طرح دوستی بریزد. سپس وی را به محلی بکشاند تا ما بتوانیم او را گروگان بگیریم و از خانواده‌اش اخاذی کنیم.

او ادامه داد: همه چیز طبق نقشه‌ای که طرح کرده بودیم پیش رفت و نازنین توانست توجه مازیار را جلب کند. تا جایی که مرد جوان از او خوشش آمد و به وی پیشنهاد ازدواج داد. با این پیشنهاد مازیار، همه چیز برای اجرای نقشه ما آماده شد و یک روز از نازنین خواستیم که او را به بهانه آشنایی با خانواده‌‌مان به محلی که درنظر گرفته بودیم بکشاند.

ما برای این کار ابتدا خانه‌ای در شمال پایتخت اجاره کردیم و روز حادثه نازنین با مازیار تماس گرفت و او را به بهانه آشنایی با پدر و مادرمان، به این خانه دعوت کرد. آن روز وقتی مازیار وارد خانه شد، من و برادرم به همراه یکی از بستگانمان به او حمله‌ور شدیم و وی را در یکی از اتاق‌ها زندانی کردیم. سپس برای اجرای آخرین مرحله نقشه‌مان، با خانواده‌اش تماس گرفتیم و آنها را تهدید کردیم که اگر مبلغ درخواستی‌مان را پرداخت نکنند، گروگانمان را خواهیم کشت. اما 12 ساعت بعد از ربودن مازیار، پلیس محل اختفای ما را شناسایی کرد و به این ترتیب همه ما دستگیر شدیم.

بعد از اظهارات مرد جوان، درحالی‌که مرد ربوده شده هم حرف‌های او را تایید می‌کرد، هرچهار متهم با قرار قانونی راهی بازداشتگاه شدند. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: خوشبختانه در این پرونده پلیس توانست در کمترین زمان ممکن گروگان را بدون اینکه آسیبی ببیند آزاد و گروگانگیران را دستگیر کند. وی ادامه داد: هم‌اکنون متهمان این پرونده در بازداشت کارآگاهان اداره یازدهم پلیس‌آگاهی به سر می‌برند و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 136073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز