گروه حوادث: مرد جوان وقتی دید دوست قدیمی‌اش حاضر به پرداخت بدهی 120میلیونی‌اش نیست، نقشه گروگانگیری را طراحی کرد.

31خرداد‌ماه امسال زن جوانی سراسیمه به کلانتری 133تهران رفت و خبر از ربوده شدن همسرش به نام علی داد. وی به مأموران گفت: ساعتی پیش علی با من تماس گرفت و گفت که در اتوبان همت با چند نفر درگیر شده است. در همین هنگام تماسش قطع شد و هر چه به موبایلش زنگ زدم، جواب نداد.

من که به‌شدت نگرانش شده بودم به سرعت یک تاکسی گرفتم و راهی محلی شدم که شوهرم نشانی‌اش را داده بود. دقایقی بعد به آنجا رسیدم و بعد از کمی جست‌وجو شوهرم را پیدا کردم. او در حال مشاجره با یکی از دوستانش به نام حسن و فرد دیگری بود. تمام شیشه‌های ماشین شوهرم شکسته شده و در سمت راننده هم به‌شدت تخریب شده بود. به سمت آنها رفتم که در همین هنگام شخصی که همراه حسن بود با در دست داشتن چاقو مرا تهدید کرد.

حسن با دیدن این صحنه رو به من کرد و فریاد زد که یا پول و سند برایم می‌آوری یا اینکه دیگر شوهرت را نمی‌بینی. پس از آن با کمک دوستش، شوهرم را به زور سوار یک خودروی پژو 405کردند و از آنجا گریختند. لحظاتی بعد هم با موبایل من تماس گرفتند و گفتند که باید برای آزادی شوهرم پول یا سند برایشان ببرم. من هم تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

با این شکایت پرونده در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و تیمی از مأموران برای آزادی مرد ربوده شده وارد عمل شدند. از آنجا که یکی از آدم ربایان از دوستان گروگان بود، مأموران در کمتر از چند ساعت توانستند مخفیگاه متهم را در طبقه بیستم یک مجتمع تجاری در غرب تهران شناسایی کنند.

آنها این محل را محاصره کردند و متوجه شدند که مرد ربوده شده در آنجا زندانی شده است. ساعت چهار بامداد اول تیر ماه، مأموران با ورود به ساختمان مورد نظر مرد گروگان را که در یکی از اتاق‌ها زندانی شده بود آزاد کردند. همزمان حسن و همدستش نیز در این عملیات دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند.

بدهی 120میلیونی

با آزادی مرد گروگان وی در تحقیقات گفت: 31خرداد‌ماه درحالی‌که سوار بر خودروی پرشیا بودم به سمت خانه می‌رفتم که ناگهان دوستم حسن را دیدم. او با یک خودروی پژو 405در تعقیب من بود و وقتی به نزدیکی من رسید با ماشینش به ماشین من کوبید. در همین هنگام متوجه شدم که وی یک چوب‌دستی در اختیار دارد و از ترس پایم را روی پدال گاز گذاشتم و فرار کردم.

حسن به تعقیب من پرداخت و چندین بار به ماشین من کوبید تا اینکه در اتوبان همت ماشینم خاموش شد و ناچار به توقف شدم. در همین هنگام حسن از ماشین پیاده شد و با چوب‌دستی‌اش، شیشه‌های ماشینم را شکست. همان لحظه یکی از دوستانش هم از ماشین او پیاده شد و با چاقو شروع به تهدید من کرد و خواست سوار ماشین آنها شوم.

از آنجا که هنگام فرار از دست حسن و همدستش، ماجرا را به همسرم اطلاع داده بود، او به محل حادثه آمد اما حسن و همدستش همسرم را هم تهدید کردند. سپس مرا سوار ماشین خودشان کردند و به دفتر محل کارشان بردند. در آنجا فرد دیگری هم حضور داشت و هر سه نفر بعد از اینکه مرا کتک زدند، در یکی از اتاق‌ها زندانی‌ام کردند. آنها می‌خواستند در ازای آزادی من از همسرم اخاذی کنند که بعد از چند ساعت مأموران رسیدند و آزادم کردند.

با توجه به اظهارات گروگان، کارآگاهان سومین متهم را نیز دستگیر کردند. با دستگیری هر سه آدم ربا، بازجویی از آنها شروع شد و حسن با اعتراف به آدم ربایی گفت: مرد گروگان از دوستان قدیمی من است. چون به او اعتماد داشتم 10‌ماه پیش یک فقره چک سفیدامضا در اختیارش قرار دادم اما وی از اعتماد من سوءاستفاده کرد و بدون هماهنگی و اطلاع من اقدام به برداشت 120میلیون تومان از حسابم کرد.

وقتی از بانک تماس گرفتند و موضوع برداشت پول از حسابم را اطلاع دادند، عصبانی شدم و با دوستم تماس گرفتم اما او قول داد که خیلی زود این پول را برگرداند. 10‌ماه از این ماجرا گذشت و در این مدت او هربار وعده می‌داد که به‌زودی پولم را پس می‌دهد تا اینکه متوجه شدم قصد اسباب کشی دارد و می‌خواهد محل زندگی‌اش را تغییر دهد.

چون حدس می‌زدم با این کار قصد فرار از دست من را دارد نقشه آدم ربایی را طراحی کرده و آن را با کمک دو نفر از دوستانم اجرا کردم.سرهنگ آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات تکمیلی ادامه دارد و هر سه متهم با قرار قانونی در اختیار اداره آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

کد خبر 175573
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز